نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ،‌ ارزش سهام شركت سونی،‌ بزرگترین شركت صادركننده وسایل الكترونیكی ژاپن، پس از اینكه صادرات آن افزایش یافت، 8/2 درصد بالا رفت.

ارزش سهام بانك سامیتومو میتسوتراست ژاپن نیز پس از اینكه اعلام كرد این بانك در نظر دارد وام های خارج از كشور را در سال جاری میلادی افزایش دهد،7/4 درصد بالا رفت.

ارزش سهام شركت اس.تی.ایكس او.اس.وی (بزرگترین شركت سازنده كشتیهای پشتیبانی شونده از ساحل در جهان) واقع در سنگاپور دو درصد بالا رفت زیرا این شركت موفق به انعقاد قراردادی به ارزش 118 میلیون دلار شد.

شاخص ام.اس.سی.آی بازار سهام آسیا پاسیفیك در ساعت 13.52 دقیقه بعد از ظهر روز چهارشنبه در توكیو 8/0 درصد افزایش یافت و به 70/116 رسید كه بالاترین اندازه این شاخص از 15 مه (26 اردیبهشت) تا كنون است.

در مقابل هر شركتی كه ارزش سهام آن در این بازار كاهش یافت، ارزش سهام تقریبا سه شركت بالا رفت.

اقتصام**1063**1601



:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'فریده شجاعی'روزچهارشنبه به ایرنا افزود: این درخواست بعد از دعوت رسمی مسوولان تیم ملی فوتسال پرتغال از این تیم صورت می گیرد.

وی بااشاره به اینكه سطح مسابقات جام جهانی كوچك درپرتغال بسیار بالاست، اظهار كرد: دعوت تیم ملی ایران به این مسابقات نشاندهنده رشد این رشته ورزشی در ایران است.

وی درباره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا افزود: طبق تصمیم كنفدراسیون فوتبال آسیا ، مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در كره جنوبی برگزار می شود و تیم ملی ایران نیز برنامه های اردویی خود را برای كسب امادگی جهت شركت در این مسابقات آماده خواهد كرد.

وی ادامه داد: تلاش می كنیم به منظورافزایش آمادگی تیم ملی فوتسال زنان، این تیم را در صورت فراهم بودن شرایط به تمامی مسابقات بین المللی مهم اعزام كنیم تا برای شركت در رقابتهای 2013كره جنوبی به آمادگی لازم دست پیدا كند.

** عدم پاسخگویی مربی پرتغالی

شجاعی در مورد تاخیر مربی پرتغالی برای حضور درایران جهت مربیگری تیم ملی فوتبال زنان گفت: برغم آنكه دعوتنامه و روادید این مربی آماده است، اما وی به دلایل نامشخص به نامه ها پاسخ نداده است.

وی گفت: با توجه به این رفتار مربی پرتغالی، در تلاش برای ارتباط با 'هلنا مارگاریدا' مربی اوكراینی هستیم تا در صورت عدم توافق با مربی پرتغالی ، با وی وارد مذاركره شویم.

ورزشی **1828**1590



:: برچسب‌ها: هالووین , عروسی , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

بگذار اعتراف كنم كه از دست خودم كفری و دمقم،آخر همیشه ی خدا، آنقدر توی پستوی دلم، حرفهای شیك و پیك در باره تو برای گفتن داشته ام كه از لبه قاموسگاه وجودم سر می رفت، اما نمی دانم چرا اینك در بزنگاه لقایت- كه بعد از یك عمر انتظار، اینك فاخرانه، اینجا، سر به دامن مهرانگیزت نهاده ام - حافظه ام- سرم را بخورد- گیرپاج كرده و انبان دلواژه های قفسه ی گنجه ی دلم ته كشیده و انگار نه انگار این منم كه یك عمر كشته ادای گوهرواره این سخنم.

آه چه بگویم كه حق هم همین است چون با این كلام مسكین من و آن گنجینه پر و پیمان گوهر وجودت، هرچه می كوشم بازهم نمی توانم در وصف مقام شامخ تو، حرف نزده ای، باقی نگذارم.

ای فرزند پاك وطن كه این همه خواهان سینه چاك داری و تا خدا خدائی می كند، این ملت اسیر و عبید مهر تواند، ای دریغا چه كنم كه توشه‌ای بیش از این در چنته ندارم تا نثار قد و بالای رعنایت كنم، پس سخاوتمندانه، همین خط خطی های سترون و نارسم را بپذیر و مرا مفتخر به پوشیدن رخت ثناگویی ابدیت ساز.

بواقع،مدح تو، ثنای سرزمینی است كه نماد تاریخ سرفرازی، بزرگمنشی و شكوه و تمدن والای ملتی فاخر در گستره گیتی است، پس سزاوارانه بر منزلت خود ببال كه بحق، در پی هزاران سال موجودیتت، لایق كسب این جایگاه بیتا در جنوبی ترین پیكره سرزمین پارسی بوده ای و همواره نیز خواهی بود.

ثنای تو بغایت سزاست، چه، هر كس بخواهد در برابر مصایب روزگار طمعكار دوران ما، رسم شكیبایی بیاموزد، اول از همه به یاد تو می افتد و در زلال آیینه چشم تو،آبی آرامش دریا را در توفان حوادث می بیند و از این بالاتر، هر كس بخواهد اوج مفهوم انیسی خالصانه مام وطن را بداند، حتما باید اول قفل روح آسمانی تو را رمزگشایی كند تا پرده نشین حرم انس و دلارایی و شیدایی یار شود.

پس پرمعلوم كه باید هم چنین مقام رفیعی داشته باشی، چون از اول هم عزیزكرده بارگاه این سرزمین قدسی بوده ای و بن مایه ات را، نیكوجمال و خجسته خصال درست از جنس گوهرتابناك این سرزمین اهورائی ساخته اند پس لابد حالا هم باید این همه سینه چاك شیدا داشته باشی و لسانها در ثنای جایگاهت الكن و قلمها در وصف رنگاب جمالت قاصر و چشمها از آذرخش مهپاره رویت مسحور شوند و قلبها با ضرباهنگ گدازه شقایق روح پاكت بتپند و نفسها از دلاویزی شمیم عنبر بهشتی ات به شماره افتند.

آه ای ایرانك نورچشمم:

درخشش گنجینه وجود تو- به عنوان نمونك كوچك همه ایران در دل مینای شاخاب پارسی- در آزمونگاه دنیای زیاده خواه امروز،طمع اهریمنان بی سروپا را نسبت به ساحت زرناك تو برانگیخته، تا آنجا كه هوای نستالوژی بهشت گمشده در وجود آزناك هركس و ناكس،در قالب قی لغزهای آب نكشیده از دهان بی چاك بی بتگان روییده در دامن مسترهای مكار، به خیال محال تصاحب تو غلیان كرده است.

ای خاكم برسر كه گنجینه دردانه تو آنقدر حسود و بخیل دارد كه – الهی كور شوم و آن روز را نبینم – كه یك آن، كابوس فراقت فرا رسد و روز سپیدناك شیفتگانت را به تاریكنای هول انگیز شب بی كسان و وادی دلارای مریدانت را به هیچستان دلفرسای مرگرنگ تنهایی تبدیل كند.

الهی هرگز مبادم تا روز شومی را ببینم كه یك دم تك ماندگی و دوری از شمیم دلربای وجود تو، به اندازه نزول عذاب عظیم آسمانی، خون به دلم كند و كابوس پیمایش صراط تاریخ ایران بی گام تو، برایم آه نگذارد تا با آن سودا كنم.

آه بگذار تا بگذرم اما مگذار نگویم كه تو تنها یك جغرافیا و یك خطه خاك نیستی تا بخواهم ارج و قربت را با وجبم اندازه بگیرم، چرا كه، تو بخشی دلاسا از روح تاریخ مقدس دمیده در كالبد ایرانی و با این جانمایه گوهرآسایت، تنها خدا می داند در سده اخیر از دست مشتهیات اهریمنان نسناس چه خون دلها خورده ای اما بزرگوارانه، دندان روی جگر گذشته ای، چون بحق، شش دانگ خیالت از عشق سینه چاكانه رادمردان مام میهنت به صیانت خونرگ از حریم مقدست، راحت بوده است.

حال بگذار از این حرفها بگذرم و فاخرانه، ندای قلب شیدایم را با تمام سلول سلول وجودم بازگویم كه:

ای اسوه مهر و وفا، ای قاصدك سرزمین آبی:

براستی چگونه می‌توان از سرزمین افسونگر ایرانیان سخن گفت، اما از جزیره زیبای مرجانی و ابهت صخره های ستبر تو، روی برتافت.چگونه می‌توان پرچین لطیف و سجایای عالی‌ یك فرهنگ عالی را بازشناخت، اما دل در گروی مرتبت تو نداد، چگونه می‌توان اسرار پاكترین و باشكوهترین خصائل یك تمدن بی نظیر گیتی را واگفت اما تابش چشمنواز مهپاره رخسار تو را از پس آن ندید؟

اصلا' چگونه بدون الهه وجود تو باید رسم عشق وطن را آموخت، راه دلداری پیشه كرد، آیین پاكبازی و شیوه مهرورزی فرا گرفت، عیار گوهر شرف و وفاداری را محك زد، زنگار غبار آزادگی و استقلال را از جسم و جان یك سرزمین مبشر فضلیت و ایمان شست و راز روح شكوفایی همیشگی را در شاخسار دلاویز گلستان شوكت یك ملت فهمید؟

ای جگرگوشه دردانه مادر پارسی:

تنها نه بخاطر لالایی‌های دلنواز مادرانه وطن در كنار گهواره رویش تو، نه بخاطرخونواره چشمان نگران75میلیون دلخسته‌ ات، نه بخاطر رنجواره بلاكشی ات از دست بخل حرامیان، نه بخاطر سرشت مهرآگین ایرانی ات، نه بخاطر سرسبزی قلب پاكبازت، نه بخاطر زیبایی نازكی خیالت یا تردی روح دلنوازت، نه بخاطر پاكی احساس دلارایت، نه بخاطر طراوت آسمان آبی ات، نه بخاطر استواری و بلندی كوه حلوایت، نه بخاطر ساحل دلگشای مرجانی ات، نه بخاطر زلال ساحل مینایت و نه بخاطر...

بخاطر شاهكار شور شرف مداریت، بخاطر گوهر دردانه حیاء ‌و نجابتت، بخاطر كولاك گرمجوش ایثار و ایستائی ات، بخاطر راز فاخر دلبندیت به مادر ایرانی ات، بخاطر ترك بلور نگاه نگرانت از یك عمر تك افتادگی ات، بخاطر آتشفشان پرگداز سوختن و ساختنت، بخاطر رانش بلم‌ دلاوریت در دریای توفانزده روزگارت و بخاطر همه آنچه كه با فخر وجودت به ما دادی یا ندادی، دیوانه‌ وار دوستت دارم و مغرورانه به وجودت می‌بالم.

‌ای قرارگاه بیقراریهای من:

به یاد داشته باش كه خزان جوانه رویاهایم به جفای غفلت از یاد تو فرا می‌رسد و سینوس متلاطم روز و شبم، از صدقه‌ی سر تو امتداد دوباره می‌ یابد، پس اینك در این لحظات لبالب از فواره روح وجود تو در جسم بیتاب من، پاورجین پاورجین به سراغم بیا و كریمانه مرا به پهندشت سبزفام رامشگاهت ببر ودر دامن پرمهرت، با نغمه های روحنوازت، اسرار دلباختگی ابدیت به مادر وطنت را كه همواره بر آن بالیده‌ای، در گوشم وابخوان و مرا مست شراب مهر فرزندیت كن.

ای پرچمدار درفش ایران در بلندای شاخاب فارس:

بیا بر من منت بگذار و به قافله رفته عمرم بنگر تا در هر گام رفته‌ام، اثری از رد مهرم را به خودت ببینی تا شاید مرا اجیر - نه چه می‌ گویم - ذبیح ابدی بنجاق اصالت ایرانیت سازی.

ای نگین زمردین انگشتر پارسی:

كاش می‌توانستم با خون خود قطره، قطره، قطره بگریم تا اوج دلبستگی‌ ام به خود را باور كنی.كاش می‌توانستم در شط خون خود وضو بگیرم و در پاسداشت شاهكار خلقت تو، در سجده گاهت نماز شكر به جای آورم،كاش می توانستم وجود بی مقدارم را فدای یك دانه از ماسه های سیمگون ساحل مرجانیت كنم.كاش می‌توانستم روزی هزار بار برایت بمیرم تا تو یك لحظه هم احساس غربت نكنی. كاش خونبهای بقای ابدی تو در دامن مام وطن، آغاز پایان جان پشیزانه من باشد. كاش بندابند هستی ام فدای یك ارزان از سنگ كوه حلوایت شود، كاش می توانستم به اندازه تمام اقیانوسهای عالم بگریم تا هیچ مهمان ناخوانده ای حتی به اندازه یك قطره از ژاله شرجی هوایت ننوشد، كاش می‌توانستم به بهای غروب همیشگی نگاهم، در خورشید آبی روی ماهت، به اندازه یك لك حرمان و غربت نیفتد، كاش می‌توانستم ‌تمام عمرم را یكجا بدهم تا آسایش تو یك لحظه هم خلل نبیند ،كاش اولین پیشمرگت و آخرین فدایی خوشمرامی و مانائیت شوم، كاش روزی هزار بار در راه فاخرت بمیرم تا تو در خلوت نوستالوژیكت یك آن هم دلتنگ نشوی،كاش هرگز نباشم تا حتی یك لحظه گلخند غنچه‌ مرجان لبانت نخشكد، كاش همه هست و نیستم را در چشم برهم زدنی بدهم تا اصوات شعر حماسه تو را با سرود دلارای وطنمان با صدایی به بلندای نفیر قامت تاریخ هجا كنم و ای كاش با داس الماس وجودت می توانستی نقبی به نقاب آتشفشان سینه‌ام بزنی و به قلبم برشته ام كه چشمه سار خون دلم در راه عشق به توست، برسی و در واقعیت كوچك من، حقیقت بزرگی خود را می دیدی و ای كاش...

آه ، ای بیت الغزل شعر بهشت پارسی:

بیا بهت عشق بی‌پایانم را كه از شعشعه بت رویت آكنده است، در مردمك نگاه بیتابم بنگر و بر بزرگی و تلالوی جاه و جلالت در نزد فرزندان وطنت ببال.

نیك بدان كه درازنای مدت انتظارم برای دیدن جمال تو كه اینك، مرا به بارگاهت كشانده، جزو سنه عمرم نیست و اگر تا ابد هم در كنارت بمانم، هرگز نخواهم فسرد، اما این را هم از یاد مبر كه چه در گلزارت باشم یا نباشم، برای جاودانگی پیوندم با تو، حتی رویایت نیز مرا بس است.

اینجا، مهم نیست كجاست، برای من بی تو همه جا دور است، برعكس مهربانیت كه از دور نیز همیشه به من نزدیك است پس نیك بدان كه سوسوی فانوس یادت در رواق قلبم، روشنی بخش آشنای آشیانه من است حتی اگر در انتهای دالان تاریخ یا دورافتاده ترین اطلس جغرافیا باشی.

برای اینكار كافی است كریمانه، كركره خورشید مهرت را لمحه ای بگشایی تا تاریكنای شباشب آشیانه دلهای وامدارت را بیفروزی.

ای ایرانی ترین قطعه ی سرزمین من:

اصلا' در درس حدیث تو، جغرافیا' بزرگترین دروغ 'تاریخ' است و تو فرمول 'ریاضی' اثبات منطق آنی، پس كدامین جبر فاصله، یارای جدایی مرا از تو دارد وقتی كولاك حبمم و محشر انسم به تو مرز نمی شناسد؟

به یاد داشته باش كه من در هر جای كران تا كران ایران زمین هم كه باشم خلعتی مرا آرزوست كه فقط بوی خوش تو را بدهد.

ای افسونگر مشرقی:

هر جا كه باشم، انتظار برای تو را دوست دارم چون اوج نیازم را به تو نشان می دهد و فراقت را نیز، چون اوج نزدیكی ات به مرا.

تنها قطره ای از رود امیدی كه از روز ازل تاكنون در تو جاری است، برای رویش زیباترین گلزار دنیا در كویر وجود بیتاب من كافی است، پس با شعر شبنم دریای مهرت، نهال ذوق حیات مرا برویان.

ای وادی خیال انگیز مینایی:

وقتی به تو و جاه و جلال غبطه انگیزت می اندیشم، چشمه سار قلبم، غلغل شراب غزلهای عاشقانه است، مگر این عطش مستانه ام را در رقص گلواژه های لوند ترانه ام نمی بینی؟

ای مهپاره نجیب جنوبی:

شدت حوزه مغناطیس حبم از نیروی جاذبه تو ضربدر میل گرانشم در مدار خورشید وجودت سرچشمه گرفته و سمپاتی نامیرای من بسوی كانون وجود تو، ابدی است و دیگر هیچ كنش معكوسی قادر به از بین بردن انرژی فناناپذیر دلدادگی ام به تو نیست، نه اینرسی خلوت گزین ذاتی من،نه نیروی گریز از مركز تك افتادگی تو، نه اصطكاك روحم با آج سوهان زندگی مدرن امروز و نه خوش رقصی شیوخك بازیچه دست اجانب خیمه شب باز.

ای خرمگاه انیس آبراه پارس:

اگر روزی روزگاری، در درازنای گردونه تاریخ، گذرت به كوچه باغ آشنایی افتاد، در دورست به آرامستان كهنه ایرانشهر بنگر و بر روی گورزار خفتگان بی نام،غبار شعر حماسی مرا ببین كه خیل پیشمرگی وصال تو را نمایندگی می كردم، همو كه تمام دفتر معرفتش از عظمت مقام تو، دركی كوچك از دریای بزرگی تو، درست به اندازه قطره ای از خلیج همیشه فارس تو بود.

پس ای وادی جانبخش من:

بدان میراث آغاز پایان یادمان من، نهال خزانرنگی است كه بر لوح برگ چروكش، غبار ابدی نام سبز تو نشسته است:'گپ سبزو'.

گپ سبزو(به معنی ی جزیره‌ بزرگ خرم)، نام قدیمی جزیره ابوموسی است.

كلام آخر:

حیف است اما چه كنم كه دیگر مجالم نیست تا در مقام فاخر وصفت بیش از این سخن بگویم.مگوهایم در باره تو مرز نمی شناسد هر چند، تك تك آنها را با قلم خیالم در دفتر دل بریانم نگاشته ام.

ای دریغا كه چه حریصانه بنایم بود تاخط خطی های دیگر سفرم به بارگاه تو را از جمله'كار،كار انگلونسناسهاست' در باره ژن نفاق انگیز انگلیسی ها در منطقه و 'ایرانیان! ابوموسائیان چشم در راهند' در باره ضرورت مشاركت هموطنان در راه توسعه وجود تو و ... نیز به زیب طبع سفرنامه ات بیارایم، اما خجلم كه دیگر مجالم نیست.

پس اینك با دلی غمبار و چشمی ژاله بار اما با یك دنیا خاطره ماندگار، از خلوتگه روح انگیزت دل می كنم و تو را به خدای ایران می سپارم اما در پایان، ترحمی فرما و بحق بزرگی ات،حقر كلامم را در ستایش حق مقامت، ببخش و حلال كن.

از: محمدرضا شكراللهی

543



:: برچسب‌ها: آبی , پاریس , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse


:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، 'بهروز مینایی' در مراسم معارفه داوران دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: داوران دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران از هنرمندان خوب كشور هستند و بدون شك این افراد بدون هیچ شناخت قبلی و پیش داوری آثار رسیده به آثار این رویداد فرهنگی را مورد نقد و بررسی قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: یكی از اولویت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای این است كه به شكل منظم و قانون مند، بازی های خارجی را از نظر محتوا مورد بررسی قرار دهند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با یادآوری آنكه 'گیم' به عنوان صنعت و رسانه ای نو در دنیا شناخته شده است گفت: بازی های رایانه ای صنعت نو پا و رسانه جدید در جهان است و این هنر صنعت با سینما و دیگر هنرهای تاثیرگذار برابری می كند.

مینایی به بحث آموزشی بازی ها رایانه ای اشاره كرد و افزود: جذابیت و فضا سازی در بازی های رایانه ای باید تا حدی باشد تا مخاطب را از فضای اطراف جدا و با خود درگیر كند.

این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاكید كرد: بازی های رایانه ای به خاطر آنكه كارگردان آن خود مخاطب است، نشاط را برای ورد به صحنه های جدید به همراه دارد و می توان گفت 'گیم' در مقابل افسردگی قرار دارد زیرا علاوه بر سرگرمی و تفریح، یك آموزش پنهان را برای كاربر به دنبال دارد.

مینایی به رشد سریع فناوری در دنیا اشاره كرد و افزود : بازی های رایانه ای در سال 2025 میلادی رسانه بر جهان خواهد شد و چنانچه در این زمینه نتوانیم خود را به سطح دیگران برسانیم در آینده نچندان دور با معضلات فراوانی روبه رو خواهیم شد.

مینایی باهمچنین به لزوم همكاری هنرمندان و اهالی سینما در تولید بازی های رایانه ای اشاره كرد و گفت: در كشورهای غربی كارگردان ها، فیلم سازان و تهیه كنندگان خود وارد مقوله بازی های رایانه ای می شوند و در بسیاری از موارد مضمون یك بازی رایانه ای به فیلم تبدیل شده و در عین حال نیز بازی رایانه ای بسیاری از آثار سینمایی تولید می شود اما در كشور ما این همكاری از سوی فیلمسازان برای تولید بازی های رایانه ای كمتر وجود دارد و از ظرفیت های موجود در این زمینه بهره برداری لازم انجام نمی شود.

وی با اشاره به لزوم تولید بازی های رایانه ای از شخصیت های هنری آشنا برای مخاطبان یادآور شد: تلاش های در این زمینه نتیجه ای نداشت و به عنوان نمونه در زمان پخش قسمت های نخست سریال 'مختار نامه'، بنیاد ملی بازی های رایانه به تهیه كنندگان این مجموعه پیشنهاد داد بازی رایانه ای 'مختارنامه' تولید شود اما به خاطر عدم همكاری دست اندركاران این سریال، حركت یاد شده مسكوت ماند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین به تلاش برخی كشورها در تخریب چهره ایران اسلامی با استفاده از تولید مجموعه های تلویزیونی اشاره كرد و افزود: باید به تولید محصولات فرهنگی برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی اهتمام بیشتر داشت.

مینایی ادامه داد: صاحبنظران و سازندگان هنری، افرادی كه در زمینه جذاب سازی و ساخت و ایجاد تنوع و حتی محتوا توانایی دارند برای رشد صنعت گیم وارد صحنه شوند تا در ارتقای این صنعت كمك كنند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به ورود بازی های رایانه ای در بازار جهانی اشاره كرد و افزود: بازی های رایانه ای در بازار جهانی تا 50 درصد موفق بودند و این در صورتی است كه بودجه تبلیغ یك بازی برابر با بودجه یك سال بنیاد بازی های رایانه ای است.

وی با اشاره به تاكیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جایگاه تولیدات رایانه ای خواستار توجه بیش از پیش مسوولان به این هنر - صنعت شد.

دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیر ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: تایوان , سفر , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جامعه یونان از موضع سرسختانه مركل درمورد بحران بدهی این كشور كه بر اقدامات ریاضتی شدید در ازای دریافت وام اصرار دارد، خشمگین هستند.

رسانه های دو كشور در آستانه این دیدار حمله به یكدیگر را شروع كرده اند.

روزنامه پرتیراژ بیلد آلمان نوشت: یونانی های عزیز خوشحال باشید. شكست در روز جمعه یك هدیه است. هیچ صندوق نجات به كمك شما نخواهد آمد.

یونان آشفته ترین كشور در منطقه یورو است و آلمان بزرگترین كمك كننده در وام های گوناگون است.

روزنامه برلینر كوریر نیز كاریكاتوری از یك سخنگوی دولت آلمان چاپ كرد كه به رسانه های آلمانی می گوید: موضع ما در مورد باقی ماندن یونان در منطقه یورو كاملا بستگی به مسابقه مرحله یك چهارم نهایی دارد.

سرمربی تیم ملی آلمان از ورود به مباحث سیاسی خودداری كرد و گفت: فوتبال سختی خود را دارد و آلمان انتظار دارد یونان حریف سرسختی باشد.

وی افزود: ما رابطه نزدیكی با مركل داریم اما او نقشی در تعیین تركیب تیم ندارد ومانمی خواهیم ورزش را با سیاست درآمیزیم.

مركل غالبا مسابقات مهم تیم فوتبال آلمان را تماشا كرده است. او روزجمعه دراجلاسی در رم شركت می كند ولی بعید است به گداسنگ برود.

در تیم یونان نیز به بازیكنان گفته شده از سیاست دوری كنند. اما این موضوع مانع از آن نشده كه همه در این باره آن حرف نزنند.

ساماراس مهاجم سلتیك گفت ما برای خودمان بازی نمی كنیم بلكه برای كشور و 11 میلیون نفر كه در انتظار یك لبخند هستند به میدان می رویم.

وی افزود: وقتی ما روسیه را شكست دادیم مردم در خیابانها به جشن و شادمانی پرداختند و از این بابت بسیار خوشحال بودیم.

بازیكنان آلمانی تلاش می كنند از سیاست دور بمانند. اولگر بداشتوبر مدافع آلمان، جنبه سیاسی این مسابقه را نامربوط می داند.

وی افزود: ما فقط به مسابقه فكر می كنیم. سیاست را برای دیگران می گذاریم.

دیدار روز جمعه در گداسنگ برای آلمانی ها تقریبا یك بازی خانگی است. آنها از دو هفته پیش در خارج این شهر مستقر شده اند. با حذف لهستان حمایت مردمی متوجه آلمان خواهد شد كه دو بازیكن متولد لهستان به نام میروسلاو كلوزه و لوكاس پودولسكی را در تركیب تیم خود دارد.

لاو گفت: ما خیلی خوشحالیم كه در خانه بازی می كنیم. همیشه امیدوار بودیم اینجا بازی كنیم. از زمان ورود تجربه بسیار مثبتی داشته ایم.

ورزشی**1584**1590



:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

اعتصابات دانشجویی استان کبک کانادا که در مخالفت با افزایش چشمگیر شهریه های تحصیلی شروع شده بود، صد و بیستمین روز خود را پشت سر نهاد و به تدریج به یکی از بزرگترین و فراگیرترین بحران های اجتماعیِ سی سال گذشته این استان تبدیل شده است.

این اعتراضات، جامعه مدنی کبک را با چالش های مهمی روبرو کرده و اردوگاههای متفاوتی را در سطح افکار عمومی ایجاد کرده است.

وزارت آموزش کبک (آموزش در کانادا در هر استان برعهده دولت محلی است) هزینه تحصیلات عالی را در سال ۱۹۶۸، ۵۴۰ دلار کانادا تعیین کرده بود. تا سال ۱۹۹۰ این هزینه ها شاهد هیچگونه تغییری نبودند اما در سال ۱۹۹۰ شهریه دانشگاهها رشد بیسابقه ای نمود و به ۱۶۶۸ دلار در سال رسید.

"دولت کنونی کبک که از ۹ سال پیش بر اریکه قدرت تکیه زده است، از سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت به طور تدریجی شهریه ها را افزایش دهد. دولت اعلام کرده که دیگر به تنهایی قادر به تامین بودجه مراکز آموزش عالی نیست و دانشجویان می بایست قسمتی از شهریه ها را متقبل شوند."

امروزه مطابق با آمارهای دولتی، بیش از ۵۰ درصد دانشجویانی که از توانایی بالای مالی برخوردار نیستند، از کمک های دولتی که در قالب بورس های بلاعوض و وام های تحصیلی با بهره پایین پرداخت می شود، بهر مند می شوند.

به طور مثال دانشجویی که ۸۰۰۰ دلار درآمد شخصی دارد و با والدین خود زندگی نمی کند، حدود ۲۴ درصد (یعنی ۲۴۴۰ دلار) از هزینه تحصیلی خود را در قالب وام دریافت می کند و مابقی را دولت تحت عنوان بورس دانشجویی بلاعوض به او پرداخت خواهد کرد و یا شخصی با درآمد سالانه ۳۳۰۰ دلار که تمام وقت مشغول تحصیل است، مبلغ ۱۴۶۴۹ دلار اعم از وام و بورس را دریافت می کند.

دولت کنونی کبک که از ۹ سال پیش بر اریکه قدرت تکیه زده است، از سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت به طور تدریجی شهریه ها را افزایش دهد. دولت اعلام کرده که دیگر به تنهایی قادر به تامین بودجه مراکز آموزش عالی نیست و دانشجویان می بایست قسمتی از شهریه ها را متقبل شوند.

از طرف دیگر اعلام نمود با فرض افزایش این شهریه، هنوز دانشجویان کبکی در مقایسه با دیگر استان های کانادا و ایالات آمریکا، کمترین میزان شهریه را می پردازند در صورتیکه در استان همجوار کبک یعنی انتاریو که هزینه تحصیل ۳۰۰۰ دلار از کبک بیشتر است، دانشگاههای این استان شاهد افزایش ۹ درصدی متقاضیان تحصیل در پنج سال گذشته بوده اند.

وزیر دارایی در ۱۸ مارس ۲۰۱۱ در هنگام تسلیم بودجه سالانه تمایل خود را مبنی بر افزایش تدریجی شهریه ها به مدت ۵ سال دیگر برای رسیدن به مبلغ ۳۷۹۳ دلار نشان داد.

نخست وزیر کبک در این مدت سعی کرده افکار عمومی را متقاعد کند که این تصمیم در جهت توسعه و بالابردن سطح آموزش عالی در کبک است و می تواند به بازسازی مراکز علمی و دانشگاهی کمک کند.

اعتراضات در کبک روندی فرسایشی یافته است

او اعلام کرد بودجه ای را که در اثر این افزایش به دانشگاهها اختصاص می دهد، صرف توسعه علمی مراکز آموزش عالی خواهد نمود به طوریکه این مراکز توانایی رقابت با دانشگاههای آمریکای شمالی را داشته باشند. همچنین مدیریت دانشگاهها را موظف بر هزینه کردن بهینه این افزایش درآمدها می کند.

در ضمن دولت معتقد است که اگر از سال ۱۹۶۸ افزایش شهریه ها را با نرخ تورمِ رسمیِ اعلام شده، منطبق می کرد به رقمی بیش از میزان مبلغ پیشنهاد شده، می رسید.

دولت سعی کرد نشان دهد شخصی که دارای تحصیلات عالی است نسبت به فرد دیپلم در تمام دوره اشتغال خود به طور متوسط هفصد و پنجاه هزار دلار بیشتر درآمد خواهد داشت.

بر این اساس اگر دانشجویان با نگاهی آینده‌نگرانه به این افزایش شهریه بنگرند سرمایه گذاری مطمئنی خواهند داشت و همانطور که از سود احتمالی آینده منتفع می شوند، اکنون نیز می بایست مسولیت پرداخت قسمتی (یعنی ۱۷ درصد) از هزینه هایشان را بپذیرند و هشتاد و سه درصد مابقی را دولت (یعنی مالیات دهندگان) و بخش خصوصی متقبل خواهند شد.

در مخالفت با این تصمیم دولت، تعداد زیادی از دانشجویان به خیابانها آمده و سی درصد دانشجویان تصمیم به اعتصاب گرفتند. پس از چند دور مذاکرات بی نتیجه که طرفین یکدیگر را به عدم انعطاف پذیری محکوم کردند، شاهد رویارویی روزانه و مستمر دانشجویان با دولت و نیروهای انتظامی بودیم که گاه به خشونت و هرج و مرج و سرکوب کشیده شده است.

از همان ابتدا استدلال دولت مورد پذیرش دانشجویان قرار نگرفت. چونانکه دانشجویان معتقدند که درآمد افزوده ناشی از تحصیلات عالی، در آینده مشمول مالیات بیشتر خواهد شد.

"در پی بروز هرج و مرج و مزاحمت هایی که برخی از تظاهرکنندگان -که صرفا دانشجو هم نبودند- برای شهروندان ایجاد کردند، دولت قانونی موسوم به قانون ۷۸ را از مجلس گذراند. بر اساس این قانون که هدف اصلی آن محدود کردن بخشی از آزادی اجتماعات بود که در میان خطوط اصلی آن می توان به جریمه های سنگین نقدی چه برای افرادی که مانع ورود دانشجویان غیر اعتصابی به کلاس می شوند و چه کسانی که در تظاهرات غیر قانونی شرکت یا افرادی که دیگران را به نافرمانی مدنی ترغیب کنند، اشاره کرد."

همچنین افزایش هزینه ها باعث مقروض شدن بیش از پیش دانشجویان خواهد شد، امری که در آینده مستقیما در زندگی آنان نقش خواهد داشت و دسترسی آنها را به تحصیلات عالی به شدت محدود می کند و این امر عدالت اجتماعی را زیر سوال می برد.

این در حالیست که در سالهای اخیر دولت به سوء استفاده و فساد مالی متهم شده است و شکاف عمیقی بین دولت و دانشجویان ایجاد گردیده و اعتماد آنان را از مراکز قدرت سلب کرده است و این مساله باعث می شود که دانشجویان دولت را به عدم توانایی در مدیریت منابع مالی متهم کنند و کسری بودجه را ناشی از سوء مدیریت دولت بدانند.

در این میان تعدادی از دانشجویان مخالف اعتصابات، از آنجایی که بازگشت به کلاس و ادامه تحصیل را حق دموکراتیک خود می دانستند، به دادگاههای استانی مراجعه کرده و تقاضای صدور بازگشت به کلاس کردند. دادگاه به نفع آنان رای داد که البته در مواردی با مخالفت سندیکاهای دانشجویان اعتصابی مواجه گردیدند و مانع ورود آنان به کلاسهای درس شدند.

با ادامه این وضعیت، دامنه بحث ها به سطوح مختلف جامعه گسترش یافت و مطالبات و تعارضات جدیدی مطرح شد. پس از فراگیر شدن اعتصابات و رویارویی هر چه بیشتر دانشجویان با دولت، خانواده ها و دیگر اقشار جامعه نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند و اردوگاههای فکری مخالف و موافق متعددی تشکیل شد.

در واقع این رویارویی به دو نوع نگرش فکری که در جامعه کبک موجود است، باز می گردد.

اعتراضات بیش از چهار ماه است که ادامه دارد

در یک طرف نگاه لیبرال به اقتصاد، انسان و جامعه و از طرف دیگر دغدغه های دانشجویان و طبقات مختلف در خصوص حفظ محیط زیست و داشتن جامعه ای همبسته تر و یکپارچه تر که در آن عدالت اجتماعی (به تعبیر آنان) به وجه مطلوب تری رعایت خواهد شد.

در پی بروز هرج و مرج و مزاحمت هایی که برخی از تظاهرکنندگان -که صرفا دانشجو هم نبودند- برای شهروندان ایجاد کردند، دولت قانونی موسوم به قانون ۷۸ را از مجلس گذراند.

بر اساس این قانون که هدف اصلی آن محدود کردن بخشی از آزادی اجتماعات بود که در میان خطوط اصلی آن می توان به جریمه های سنگین نقدی چه برای افرادی که مانع ورود دانشجویان غیر اعتصابی به کلاس می شوند و چه کسانی که در تظاهرات غیر قانونی شرکت یا افرادی که دیگران را به نافرمانی مدنی ترغیب کنند، اشاره کرد.

البته در این قانون حق تظاهرات به رسمیت شناخته شده ولی این حق به طور محسوسی محدود شده است. بطور مثال هرگونه اجتماع بیش از ۵۰ نفر باید به پلیس اطلاع داده و مسیرهای آن مشخص شود.

این قانون که ناشیانه توسط دولت به تصویب رسیده بود، موج عظیمی از مخالفت را در میان اقشار مختلف مردم در شهرهای بزرگ کبک به راه انداخت، چون برای آنها این اعلام جنگی علیه ازادی های مدنی مذکور در "منشور حقوق و آزادی های کبک" به شمار می رفت. بخشی از مخالفان با اقتباس از تجربه شیلی، مخالفت خود را در قالب روش های مسالمت آمیز و مدنی مانند قاشق زنی ابراز کردند.

"ادامه فرساینده تظاهرات خیابانی و هرج و مرج، به نظر می رسد بستری مناسب را برای ورود عناصر تندرو و غیر دموکراتیک به جنبش مدنی فراهم کند و مسیر حرکت جنبش دانشجویی را به بیراهه ببرد."

پس از گذشت حدودا ۱۲۰ روز، تحلیل ها و قضاوت های مختلفی ارائه شده است. اما به نظر می رسد که در صورت عدم ایجاد فضایی آرام و به دور از جنجال و درگیری خیابانی از یک طرف و عدم انعطاف پذیری و برخورد واقع نگرانه به حل مسالمت آمیز این موضوع از طرف دیگر، بازنده اصلی این بحران، دموکراسی و پیامد آن متزلزل شدن جامعه مدنی کبک خواهد بود.

ادامه فرساینده تظاهرات خیابانی و هرج و مرج، به نظر می رسد بستری مناسب را برای ورود عناصر تندرو و غیر دموکراتیک به جنبش مدنی فراهم کند و مسیر حرکت جنبش دانشجویی را به بیراهه ببرد.

در صورت عدم رسیدن به یک توافق فراگیر و مخدوش شدن نظم و امنیت عمومی، ناگزیر شاهد برگزاری انتخاباتی برای تعیین دولت جدید خواهیم بود که اگر برنده آن دولت فعلی باشد، در اینصورت ممکن است با رای اعتمادی که از اکثریت مردم گرفته است، تبدیل به دولتی غیر پاسخگو و بی اعتنا به مطالبات مشروع اقلیت شود و در صورتیکه دولت شکست بخورد و اپوزیسیون به قدرت برسد، ما شاهد ظهور دولتی ضعیف که گروگان شعارهای غیر مسولانه برخی از گروههای معترض می شود، خواهیم بود.

بنابراین در هر دو صورت، دموکراسی و جامعه مدنی بزرگترین و اصلی ترین قربانیان این بحران خواهند بود.



:: برچسب‌ها: آبی , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

جنگل‌های هیركانی در شمال ایران 9/1 میلیون هكتار وسعت دارد و بیش از 30 آفت در آن شناسایی شده است.

عرصه های جنگلی شمال با دارا بودن 211 گونه درختچه ای و 90 گونه درختی ، ذخیره گاه انواع درختان پهن برگ نادر جهان است.

اگرچه تاكنون در زمینه های مختلف جنگل های شمال ، بویژه در بخش جنگل داری ، توجه كافی شده ، اما در بخش مبارزه با آفات و امراض به روش بیولوژیكی ، نیاز به برنامه ریزی اصولی وجود دارد.

آفت كرم ابریشم باف ناجور در سال های اخیر به واسطه تداوم خشكسالی ها در عرصه های جنگلی شمال شیوع یافته و گسترش تدریجی این آفت، اكنون به معضلی جدی و نگران كننده تبدیل شده است.

' میكاییل سالاریان ' كارمند شركت ایران چوب در منطقه جنگلی البرز مركزی گفت: آفت كرم ابریشم باف ناجور بتدریج در عرصه های جنگلی شمال گسترش یافته و اكنون میزان گسترش آن در سطح جنگل نگران كننده شده است.

وی افزود: جمعیت زیاد این آفت روی درختان جنگل به حدی زیاد است كه هر بیننده ای را دچار وحشت می كند.

او جلوگیری از تخریب و قاچاق چوب و پیشگیری از آتش سوزی و مبارزه با آفات و بیماری ها را از جمله وظایف واحدهای حفاظتی سازمان جنگل ها و مراتع برشمرد و تاكید كرد : مسوولان باید مبارزه آفات در این عرصه ها را جدی بگیرند.

مدیر زراعت و باغبانی جهاد كشاورزی نور هم شیوع این آفت را یكی از مشكلات جدی این عرصه ها دانست و گفت : كرم ابریشم باف ناجور توسط پروانه ای سفید رنگ گسترش می یابد كه هر پروانه بین 500 تا هزار تخم می گذارد.

' حسین رزاقی ' در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال های اخیر این آفت فقط در نقاطی از جنگل های شمال دیده می شد ولی اكنون در بیشتر مناطق جنگلی منطقه مشاهده می شود.

به گفته وی، این آفت اكنون بیش از 50 گونه پهن برگ درختان عرصه های جنگلی شمال را مورد هجوم قرار داده است و با خوردن برگ ها، درختان را لخت كرده است.

رزاقی گفت : این گونه آفت دارای چندین كانون فعالیتی هستند كه هر از گاهی با كاهش عوامل كنترل كننده طبیعی و بیماری زا كه باعث مرگ و میر لارو می شود، جمعیت آن افزایش می یابد.

وی یادآور شد : مبارزه شیمیایی با این آفت به دلیل گستردگی وسعت و عوارض آن امكان پذیر نیست و مطالعات نیز بیانگر این است كه این آفت در برابر سرما مقاومت می كند.

یك استاد دانشكده تربیت مدرس نور هم با بیان این كه شیوع این آفت باعث خشكیدن بسیاری از درختان جنگل های شمال شده است، گفت : آفت كرم ابریشم باف ناجور مبارزه خاصی نداشته و باید توسط طبیعت كنترل شود.

'سیدمحسن حسینی' با بیان این كه با شروع بارندگی این آفت نابود می شود ، افزود : این كرم ها با خوردن برگ های 50 گونه درختی ، آن ها را لخت كرده در مسیر رشد و چوب دهی درخت اخلال ایجاد می كند و در نهایت باعث خشكیدن درختان می شوند.

وی خواستار اتخاذ تدابیر اصولی برای مبارزه با این آفت از سوی مسوولان امر شد.

این استاد دانشگاه تاكید كرد : عرصه های جنگلی شمال بسیار ارزشمند است و باید برای حفاظت همه جانبه آن تلاش مضاعف كرد.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر با اشاره به طغیان آفات مختلف در شرق استان مازندران و استان‌های گیلان و گلستان ، گفت : هم اكنون وضع آفات در غرب استان مازندران بحرانی نیست ولی ما با مراقبت لازم، اوضاع را تحت نظر داریم.

' یزدانفر آهنگران ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تنها نگرانی فعلی ما شیوع نسبی پروانهٔ دُم طلایی در روستای كینْچ در منطقهٔ كُجُور نوشهر است كه در حدود چهار هكتار از جنگل‌های این روستا آلوده شده است.

وی تاكید كرد : یكی از عوارض مهم طغیان این آفت، بروز خارش و حساسیت‌های پوستی در انسان و ایجاد تاول و جوش است كه حتی بدون تماس مستقیم و فقط با قرار گرفتن در محیط آلوده، فرد را دچار می‌كند.

به گفته وی ، پروانهٔ دم طلایی در مناطق جنگلی و اغلب بر روی درخت بلوط دیده شده و به درختان باغی مردم آسیبی نمی رساند.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ، منطقه نوشهر در باره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از طغیان این آفت گفت: در صدد انعقاد قرارداد با شورای روستای كینچ هستیم تا با استفاده از روش كنترل مكانیكی ، آفت را مهار كنیم.

آهنگران درباره مگس مدیترانه‌ای نیز اظهار داشت : این آفت مختص درختان میوه و مركبات است و در این فصل بیشتر بر روی درختان گیلاس و آلبالو و در ماه‌های بعد بر روی درختان خرمالو و مركبات دیده می‌شود و در مناطق جنگلی كمتر وجود دارد.

وی ادامه داد: اكنون هیچ طغیانی به غیر از آفت خطرناك ابریشم‌باف ناجور در جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران مشاهده نشده و فقط بخش كمی از جنگل‌ها كجور به آن آلوده شده است.

پروانه ابریشم‌باف ناجور تا هزار و 600 تخم می‌گذارد و حدود 400 گونه گیاهی میزبان دارد و جزو آفات اولیه محسوب می‌شود كه درخت را ضعیف می‌كند و با این كار زمینه برای حمله آفات درجه دو و سه كه درخت را به طور كامل نابود می‌كنند ، فراهم می‌شود.

رییس انجمن جنگل‌بانی ایران هم نسبت به طغیان آفات در جنگل های برخی از مناطق شمال كشور هشدار داد.

' هادی كیادلیری ' در همایش آفات و بیماری‌های درختان جنگلی شمال كه اخیرا در نوشهر برگزار شد، گفت : اغلب آفات موجود در جنگل‌های شمال از نوع برگ‌خوار است كه باید با آن مبارزه كرد زیرا اگر این آفات غلبه كند، جنگل‌های شمال به وضع فعلی جنگل‌های زاگرس دچار می شود.

وی افزود : طغیان آفات در حدود 15 نوع تاثیر مخرب در جنگل بر جای می‌گذارد.

كیادلیری تاكید كرد: بسیاری از خسارات ناشی از طغیان آفات به چشم نمی‌آید ، زیرا تاثیر این گونه تنش‌ها به صورت كاهش رشد قطری درختان است كه براحتی قابل مشاهده نیست ولی محاسبات نشان می‌دهد كه ممكن است در یك جنگل ، در حدود 800 میلیارد ریال خسارت به این نحو وارد شود.

وی افزود: این اعداد فقط شامل خسارات وارد شده به چوب درخت است و اگر زیان‌های دیگر مانند خسارات زیست محیطی و كاهش منابع آب و غیره را در نظر بگیریم ، زیان وارد شده چند برابر می‌ شود.

رییس انجمن جنگلبانی ایران گفت : هیچ درختی نمی‌تواند بیش از دو و حداكثر سه سال پیاپی بی‌برگی را تحمل كند و به هیچ وجه نباید اجازه دهیم در جنگل چنین وضعی رخ دهد.

این جنگل‌شناس ، ظهور آفات چوب‌خوار را در جنگل نشانه مرگ آن دانست و افزود : خسارات ناشی از طغیان آفات چوب‌خوار را نمی‌توان جبران كرد.

وی ادامه داد : نمی‌توان با قاطعیت یك عامل را در بروز این حالت در جنگل‌های غرب كشور نام برد ، ولی تخریب‌های صورت گرفته در سال‌های قبل و تغییرات اقلیمی و حتی ریزگردهایی كه به كشور وارد می‌شود ، در آن مؤثر است.

كیادلیری گفت : جنگل مجموعه‌ای از موجودات زنده و غیر زنده است و نباید فقط به چشم درخت به آن نگاه كرد و هم اكنون به اهمیت جانوران جنگل كه نقشی حیاتی در حفظ سلامت درختان دارند ، توجه كافی نمی‌شود.

وی افزود : یك اصله درخت كهنسال راش میزبان 40 پرنده است و گرایش بهره‌برداران جنگل به قطع درختان كهن‌سال به معنای تخریب زیستگاه این پرندگان است.

رییس انجمن جنگل‌بانی ایران با تاكید بر ضرورت پیش‌گیری ، گفت : نباید منتظر باشیم تا مشكل به صورت حاد در بیاید و آن‌گاه اقدام كنیم و شواهد و قرائن نشان می‌دهد مسایلی همچون طغیان آفات و آتش‌سوزی در جنگل ، در سال‌های آینده بیشتر هم خواهد شد.

جنگل‌های هیركانی در شمال ایران 9/1 میلیون هكتار وسعت دارد و بیش از 30 آفت در آن شناسایی شده است. ك/4

7514/621/1654/508



:: برچسب‌ها: نشان , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse
کاترین اشتون و سعید جلیلی

کارشناسان می‌گویند برپایی نشست بعدی میان خانم اشتون و آقای جلیلی را نمی توان از حالا قطعی دانست

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات با ایران خبر داده و گفته است که این مذاکرات سوم ژوئیه در سطح کارشناسان فنی در استانبول برگزار خواهد شد.

او گفت این مذاکرات ابتدا میان کارشناسان هسته‌ای برگزار خواهد شد و سپس میان معاونان هیات‌های مذاکره‌کننده دیدار صورت خواهد گرفت و در صورت موفقیت این دیدارها، دیداری میان سعید جلیلی و او صورت خواهد گرفت.

سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد ایران نیز با جدی خواندن مذاکرات گفت در این مذاکرات، سیاست‌های ایران را تببین کرده و تاکید کرده که غنی سازی حق مسلم ایران است.

او گفت بهانه‌ای برای توقف فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران وجود ندارد.

آقای جلیلی گفت "ما اعلام کردیم که اگر گفتگو ها بخواهد موفق باشد و باید جلسات کارشناسی تشکیل شود و این جلسات می تواند دیدگاه ایران و ۶ کشور را به همدیگر نزدیک کند."

او افزود ایران پنج محور مشخص را برای گفت و گوها پیشنهاد داده و ما از اینکه ۱+۵ نظر ایران را برای برگزاری جلسات کارشناسی قبول کرده، استقبال می کنیم.

"پاسخ جدی"

خانم اشتون در سخنان خود در باره مذاکرات مسکو افزود در جریان این مذاکرات، اولین "پاسخ جدی" را از ایران دریافت کردیم و جهت صحیح حرکت ترسیم شد تا کارشناسان، در مورد جزئیات مسایل فنی گفت و گو کنند.

خانم اشتون تاکید کرد که انتخاب با ایران است و ما انتظار داریم که این کشور تمایل خود را برای (حل مسایل) از طریق دیپلماسی نشان دهد.

کارشناسان می‌گویند برپایی نشست بعدی میان خانم اشتون و آقای جلیلی را نمی توان از حالا قطعی دانست و این به موفقیت مذاکرات کارشناسان فنی و معاونان وابسته است.

خانم اشتون همچنین گفته است که "مذاکرات امروز، دشوار، مفصل و رک و راستی بوده اما هنوز شکاف‌های چشمگیری وجود دارند."

پیش از اظهارات خانم اشتون، دیپلمات‌های غربی به خبرگزاری‌های بین‌المللی گفته‌ بودند که ایران و گروه ۱+۵ در پایان دومین روز مذاکرات اتمی خود در مسکو به پیشرفتی دست نیافته‌اند.

مذاکرات مسکو - روز دوم

دومین روز مذاکرات در مسکو در حالی برگزار شده که دو طرف بر حفظ مواضع خود تاکید داشته اند

حداقل انتظار قدرت های غربی از ایران در این دور از مذاکرات، متوقف کردن غنی سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد بوده است که گفته می شود نمایندگان ایران با آن موافقت نکرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که نمایندگان ایران در جریان مذاکرات گفته اند که گروه ۱+۵ باید حق غنی سازی اورانیوم را برای ایران به رسمیت بشناسد، اما اعضای این گروه بر لزوم اجرای قطعنامه های شورای امنیت تأکید داشته اند که بر توقف تمام فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم در ایران دلالت دارد.

ایران در جریان مذاکرات مسکو درخواست هایی را در موارد غیر مرتبط با پرونده اتمی این کشور هم مطرح کرده اند.

مذاکرات در دومین روز از نشست هسته ای ایران و گروه ١+٥ در مسکو امروز، سه شنبه ٣٠ خرداد (١٩ ژوئن) در دو نوبت برگزار شد.

پیش از برگزاری نوبت اول مذاکرات، معاون سرپرست مذاکرات هسته ای ایران گفت که انتظار می رود گروه ١+٥ نظر خود را در مورد پیشنهادهای ایران از جمله ادامه غنی سازی اورانیوم را ابراز دارد و نماینده روسیه شکست این دور از مذاکرات را منتفی دانسته بود.

در آستانه برگزاری دومین روز از نشست هسته ای ایران و گروه ١+٥ خبرگزاری مهر گزارش کرد که علی باقری، معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، گفته است که در این مرحله از گفتگوها، گروه ١+٥ "موضع خود در باره پیشنهادات ایران و مشخصا در باره موضوع حق غنی سازی ایران اعلام می کند."

در حالیکه کشورهای گرون ١+٥ از ایران خواسته اند تا غنی سازی اورانیوم را تا زمان جلب اطمینان جامعه جهانی در مورد صلح آمیز بودن برنامه های اتمی این کشور متوقف کند، مقامات جمهوری اسلامی تاکید داشته اند که ایران به عنوان امضاکننده پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای، از حق غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز برخوردار است.

مرحله جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥ به میزبانی روسیه روز گذشته در مسکو برگزار شد و هیات ایرانی به ریاست سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی و سرپرست مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی در آن شرکت کرد.

آقای باقری گفته است که در مذاکرات روز گذشته، ایران پیشنهادهای خود "برای ورود به یک فاز جدید در مذاکرات مشروح را اعلام کرده و همچنین پیشنهادهای آنان [١+٥] نیز در چارچوب قانون نقد شد و باید منتظر بود تا ١+٥ موضع خود را اعلام کند."

روز اول مذاکرات

در دومین روز از مذاکرات ایران انتظار دارد طرف مقابل نظر خود را در مورد پیشنهادهای این کشور ابراز دارد

وی افزود که پیشنهادهای ایران "و نقد آنچه که طرف مقابل به عنوان پیشنهاد ارائه کرده بود" مورد توجه گروه ١+٥ قرار گرفت.

'مذاکرات شکست نخورده'

در آستانه آغاز روز دوم مذکرات، خبرگزاری فارس گزارش کرد که آقای باقری با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و نماینده روسیه در مذاکرات دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ریابکوف گفته بود که انتظار ندارد مذاکرات روز سه شنبه بدون حصول هیچ نتیجه ای، به شکست منجر شود.

به نوشته رویترز، آقای ریابکوف گفت که مواضع هر دو طرف "دشوار و مصالحه بین آنها سخت است" اما در عین حال افزود: "فکر نمی کنم مذاکرات به شکست انجامیده باشد و حتما نتیجه ای معقول به دست خواهد آمد."

در مقایسه با کشورهای غربی عضو ١+٥، روسیه و چین مواضع معتدل تری در قبال برنامه های اتمی ایران اتخاذ کرده و بر یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای این مساله تاکید نهاده اند اما از ایران خواسته اند مصوبات شورای امنیت سازمان ملل را به اجرا بگذارد.

اوباما و پوتین

منابع روسی از "هماهنگی" مواضع پوتین و اوباما در قبال ایران خبر داده اند

روز سه شنبه، به نقل از منشی مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گزارش شد که در مذاکرات آقای پوتین و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ٢٠، مشخص شد که مواضع دو کشور در قبال ایران و سوریه اساسا "هماهنگ" است.

سازمان ملل با تصویب قطعنامه هایی شامل یک رشته تحریم های بین المللی، از ایران خواسته است ضمن متوقف کردن غنی سازی اورانیوم، برای کسب اطمینان جامعه بین المللی از صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود، با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کامل و شفاف داشته باشد اما جمهوری اسلامی، این قطعنامه ها را غیرقانونی دانسته و رد کرده است.

روز اول مذاکرات مسکو در حالی خاتمه یافته بود که اکثر ناظران نسبت به نزدیک شدن مواضع دو طرف ابراز تردید می کردند.

در مذاکرات با ایران، گروه ١+٥ از این خواسته تا غنی سازی اورانیوم تا ٢٠ درصد را متوقف و مقادیر این نوع اورانیوم را که تا کنون تولید کرده به خارج صادر کند، غنی سازی در سایت فردو در نزدیکی قم را متوقف سازد و به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از مراکز مورد نظر آژانس را بدهد.

جمهوری اسلامی تا کنون گفته که این خواست ها را نمی پذیرد و در مقابل بر ادامه غنی سازی اورانیوم تاکید داشته و از کشورهای غربی خواسته است تا تحریم هایی را که علیه ایران به اجرا گذاشته اند لغو کنند.

قرار است از اول ماه ژوئیه - یازده روز دیگر - تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران نیز به طور کامل به اجرا گذاشته شود.

در ماه های اخیر، اعمال تحریم های نفتی و بانکی کشورهای غربی باعث تعمیق مشکلات اقتصادی ایران از جمله سقوط شدید ارزش پول ملی و رشد شتابان نرخ تورم شده در حالیکه تا کنون، انتظار مقامات ایرانی برای بروز هرج و مرج در بازارهای نفتی و مجبور شدن کشورهای مصرف کننده به لغو تحریم ها به تحقق نپیوسته است.

با توجه به شرایط اقتصادی و در حالیکه برخی مقامات اسرائیلی از احتمال حمله نظامی برای ضربه زدن به برنامه های اتمی ایران سخن گفته اند و ایالات متحده هم گفته است هیچ گزینه ای را برای متوقف کردن این برنامه ها منتفی نمی داند، شکست مذاکرات کنونی می تواند اوضاع را پیچیده تر کند.



:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

آنچه موجب ایجاد اختلال در برخی فعالیت های خانه سینما مانند بخش مربوط به بانک فیلمنامه و حقوق مادی و معنوی فیلمنامه نویسان عضو آن، شده است ابهام موجود در وضعیت کنونی تکالیفی است که بر عهده خانه سینما بوده است

۲۵ صنف سینمای ایران از اطلاعیه خانه سینما مبنی بر لزوم اصلاح اساسنامه توسط مجمع عمومی این تشکل حمایت کردند.

محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز شنبه ۲۷ خرداد با تاکید بر اینکه "بحث خانه سینما با آن شکل قدیمی تمام شده و آن تشکل غیرقانونی است" از تلاش برای تدوین اساسنامه یک تشکل جدید سینمایی خبر داده بود.

اما اصنافی چون، انجمن بازیگران، انجمن بدلکاران و بازیگران، انجمن عکاسان، انجمن گویندگان و انجمن مدیران سالن های سینما امروز، سه شنبه، سی ام خرداد ماه با انتشار بیانیه ای از این که هر تغییری در اساسنامه خانه سینما در مجمع عمومی این نهاد انجام شود، حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری های ایران در این بیانیه آمده که اصناف سینمایی ایران با طرح تشکیل هر نهاد یا باشگاه جایگزینی برای خانه سینما مخالفند. در بخش دیگری از این بیانیه نوشته شده که هر تشکیلات جایگزینی که دولت برای خانه سینما در نظر گرفته باشد، "در نهایت با یک هیأت امنای دلخواه مسئولان صرفاً به امور کفن و دفن هنرمندان خواهد پرداخت".

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: "ما رؤسای اصناف سینمای ایران، ضمن حمایت از اطلاعیه هیأت مدیره خانه سینما مخالفت خود را با این طرح و هر طرحی دیگری که همچنان بر نابودی خانه سینما و کارکردهای آن پافشاری دارد اعلام می داریم و بر این باوریم که تنها شکل حفظ منافع اهالی سینمای ایران حفظ خانه در شکل و شمایل فعلی به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران است و اگر ایرادی به اساسنامه و یا موارد دیگری وارد باشد بایستی از طریق اصلاح آن در مجمع عمومی خانه سینما، راه را برای ادامه فعالیت های این نهاد ۲۰ ساله هموار کرد."

معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد پیشتر از تشکیل یک "کمیته ساماندهی موقتی برای اداره امور صنفی اصناف سینمایی" در ایران، خبر داده بود که جایگزین خانه سینما می شود اما خانه سینما می گوید دولت نمی تواند نهاد صنفی تشکیل بدهد.

وزارت ارشاد روز دوشنبه ۱۳ دی ماه سال گذشته با ارسال نامه ای که خبرگزاری ها تصاویرش را منتشر کردند فعالیت های خانه سینما را "فاقد وجاهت قانونی" خواند و از دست اندرکاران این نهاد خواست که ظرف مدت ۴۸ ساعت کلیه فعالیت های خود را "متوقف" کنند.

اما اول خرداد ماه سال جاری مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از "نقض حکم انحلال خانه سینما" به خاطر "رعایت نکردن موازین قانونی" خبر داد. بعد از رسانه ای شدن این موضوع دیوان عدالت اداری اعلام کرد که تصمیم نهایی را وزارت ارشاد می گیرد و وزارت ارشاد بار دیگر بر انحلال این نهاد صنفی تاکید کرد.

بعد از تاکید وزارت ارشاد بر انحلال خانه سینما، به گزارش روزنامه های ایران جواد شمقدری، رییس سازمان سینمایی در اظهار نظری گفت که امیدوار است فعالیت های فرهنگی خانه سینما از سر گرفته شود و این تشکل می‌تواند فعالیت غیرصنفی داشته باشد.

در هر حال در کنار اظهار نظرهای ضد و نقیض دست اندرکاران، آنچه موجب ایجاد اختلال در برخی فعالیت های خانه سینما مانند بخش مربوط به بانک فیلمنامه و حقوق مادی و معنوی فیلمنامه نویسان عضو آن، شده است ابهام موجود در وضعیت کنونی تکالیفی است که بر عهده خانه سینما بوده است.

خانه سینما بزرگترین نهاد صنفی سینمایی ایران است که اندیشه تاسیس آن از اواخر دهه شصت شمسی آغاز شد و در سال ۷۲ رسما با این عنوان در اداره کل ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

در سایت خانه سینما اهداف تاسیس این خانه "حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست اندرکاران سینما"، "ایجاد امنیت شغلی و تامین اجتماعی" و "ارتقای سطح آموزشی و مهارت حرفه ای" سینماگران ذکر شده است.

خانه سینما مجموعه ای از نهادهای صنفی سینما مانند کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران و فیلمنامه نویسان است.



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا،'داود رشیدی' و'داریوش ارجمند'، دوتن ازاستادان و پیشكسوتان عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون به همراه 'پری صابری'،از بانوان پیشكسوتان تئاتر و 'امیردژاكام'، از بازیگران و نویسندگان تئاتراز جوانان برتر در بخش فیلم جوان وهنرهای نمایشی با اهدای لوح یادبود، تقدیر كردند.

'محمد گلریز'، یكی از خوانندگان واستادان آواز، لوح های یادبود جوانان برگزیده در بخش موسیقی تجلیل به عمل آورد.

'جمال شورجه' و'پرویز شیخ طادی'،نیزدو تن از كارگردانان برجسته سینما و تلویزیون كشورجوایز بخش های سینما و تئاتر جوانان منتخب را اعطا كردند.

همچنین در ادامه مراسم از برگزیدگان بخش فیلم كوتاه تقدیر شد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از پایان آیین تقدیر از جوانان برتر جشنواره فرهنگی،هنری حضرت علی اكبر(ع) با تشكر ویژه از هیئت داوران، گفت: در این جمع بیش از 45 داور در حوزه تئاتر و موسیقی حضور داشته و آثار را ارزیابی كردند.

'حمید شاه آبادی' افزود: لازم می دانم از معاونت فرهنگی و سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوان تشكر كنم.

وی از هنرمندان نقاط مختلف كشور كه در بخش های تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی از تمامی شهرهای كشور حضور به هم رساندند، تشكر كرد.

مدعوین و هنرمندان شركت كننده در این مراسم نیز دقایقی را به احترام و قدرددانی از تلاش های بی وقفه 'داود رشیدی' و 'داریوش ارجمند'،در صحنه های مختلف بازیگری قیام كردند.

اجتمام**9134 **



:: برچسب‌ها: خانه , فرمت مربع , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گفته مخالفان جمهوری اسلامی بیش از چهار هزار زندانی سیاسی و مخالف جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۷ در اعدام های دسته جمعی کشته شدند

گروهی از فعالان حقوق بشر دادگاه نمادینی در مرکز حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل لندن، برگزار کرده اند که در جریان آن به اعدام زندانیان سیاسی در دهه ۱۳۶۰ به ویژه تابستان ۱۳۶۷ در ایران و نقش عاملان آن رسیدگی می شود.

در این دادگاه نمادین که روز ۱۸ ژوئن آغاز شده و تا ۲۲ ژوئن ادامه دارد، عده ای از زندانیان سیاسی سابق و برخی از اعضای خانواده اعدام شدگان حضور دارند.

در بیانیه ای که وبسایت "ایران تریبیونال" منتشر کرده، آمده است که این دادگاه "با دعوت از شخصیت های حقوقی و غیرحقوقی و قضات سرشناس جهانی همراه با یک تیم دادستانی متشکل از هشت حقوقدان ایرانی و غیرایرانی به سرپرستی پروفسور پیام اخوان و سر جفری نایس"برگزار می شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است که "چهار سال تلاش بی وقفه مردمی مصمم برای رسیدگی به کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت به بار نشست. این دادگاه مردمی، رژیم جمهوری اسلامی ایران و رهبران و دست اندرکاران کشتار زندانیان سیاسی را، که از روزهای پایانی خرداد ۶۰ آغاز و در تابستان ۶۷ به اوج رسید، به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت محاکمه خواهد کرد."

به گفته برگزارکنندگان، یکی از دلایل تشکیل این دادگاه این بوده است که زندانیان سیاسی اعدام شده و آنهایی که بعدها از زندان آزاد شدند، "در هیچ دوره ای از دهه شصت به وکیل و تسهیلات و مشاوره حقوقی و خانواده خود دسترسی و حق دفاع از خود نداشتند."

برگزار کنندگان به گفته خودشان به هیچ گروه سیاسی یا دولتی وابستگی ندارند و سازمان عفو بین الملل اگر چه حامی این جریان است، اما برگزار کننده آن نیست.

جلسات رسیدگی شامل شنیدن شهادت افراد از گروههای سیاسی مختلف است که یا خود در دهه شصت زندانی سیاسی بوده اند یا از بستگان و دوستان اعدام شدگان هستند.

دادگاه نمادین در لندن

از تمام گروههای سیاسی حداقل یک شاهد حضور دارد. از جمله: حزب کومله و دمکرات کردستان، گروه فدائیان خلق (اقلیت و اکثریت)، حزب توده، سازمان مجاهدین خلق، آرمان مستعضفین، راه کارگر، پیکار و...

شهود به جایگاه می آیند و تجارب خود را بیان می کنند. یک دادستان سئوالات را می پرسد و گاهی اعضای هیات منصفه نیز سئوالاتی را مطرح می کنند.

هدف از برگزاری این دادگاه نمادین این است که مشخص شود آیا در دهه شصت خورشیدی کشتار جمعی زندانیان سیاسی به طور نظام‌مند انجام گرفته است یا نه. درصورت جواب مثبت، حکومت ایران مسئول معرفی می شود و عاملان و مجریان این ماجرا هم نام برده می شوند.

البته حکم نهایی این دادگاه نمادین فاقد کارآیی اجرایی است.

برگزار کنندگان می گویند که امیدوارند این دادگاه الگویی برای برگزاری نمونه های دیگر برای رسیدگی به جنایاتی باشد که توسط دولتها و حکومت های مختلف در جهان علیه ملتشان یا ملت های دیگر صورت می گیرد.

یک تیم بین المللی حقوقی، متشکل از عده ای از حقوقدانان بین المللی و ایرانی از جمله جان کوپر، ریچارد فالک، سر جفری نایس، اریک دیوید، پیام اخوان، نانسی هورماشیا، هدایت متین دفتری و کادر اسمال (که سال گذشته درگذشت)، این دادگاه را سازماندهی کرده اند.

برگزار کنندگان این دادگاه می گویند امیدوارند که این دادگاه الگوی برای برگزاری نمونه های دیگر برای رسیدگی به جنایاتی باشد که توسط دولتها و حکومت های مختلف در جهان علیه ملتشان یا ملت های دیگر صورت می گیرد.

به گفته مخالفان جمهوری اسلامی، بیش از چهار هزار زندانی سیاسی و مخالف جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۷ در اعدام های دسته جمعی کشته شدند.

مرحله دوم این دادگاه نمادین قرار است در ماه اکتبر سال جاری در شهر لاهه در هلند برگزار شود.

این دادگاه با الهام از دادگاه نمادینی که به رسیدگی به جنایات جنگی در ویتنام می پرداخت تشکیل شده است. دادگاه نمادین رسیدگی به وقایع جنگ ویتنام در دهه ۱۹۶۰ میلادی توسط عده ای از روشنفکران و فعالان حقوق بشر از جمله برتراند راسل و ژان پل سارتر در دانمارک و سوئد برگزار شد.

این گروه به سرپرستی برتراند راسل، فیلسوف بریتانیایی، تصمیم گرفت دولت و ارتش آمریکا را به آنچه آنان جنایت جنگی در ویتنام می نامیدند، به دادگاهی فرا خوانند.

اما چون امکان برگزاری این دادگاه در مراجع رسمی و حقوقی هیچ کشوری مهیا نشد، آنها تصمیم گرفتند دادگاه مردمی برگزار کنند که در این دادگاه به موضوع فوق رسیدگی شود و نتیجه دادگاه هم محکومیت دولت آمریکا به جنایت جنگی در ویتنام بود.

بدون اینکه حکم لازم الاجرایی برای کسی یا دولتی صادر شود، تاثیر این دادگاه بر افکار عمومی برای محکومیت دولت آمریکا بسیار وسیع بود.



:: برچسب‌ها: تایلند , سنگ , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse


:: برچسب‌ها: گربه , بارسلونا , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'مجید دوستعلی' روز سه شنبه در مراسم معارفی مدیركل جدید اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی كرمان با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به 'سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی' افزود: رهبر انقلاب پارسال را نیز 'سال جهاد اقتصادی' نامگذاری فرمودند و آن جبهه عظیم را در برابر ما گشودند.

وی گفت: معظم له با نامگذاری امسال به عنوان 'تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی' در این جبهه بزرگ یك خاكریز ایجاد كردند.

قائم مقام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این وزارتخانه امسال می تواند یكی از خاكریزهای جبهه تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی باشد.

وی گفت: قرآن مسلمانان را برای اینكه بفهمند دشمن با تمام توان برای اضمحلال اسلام در میدان است آماده می كند، نورانیت اسلام آنقدر قوی و انفجارش آنقدر كوركننده است كه در مقام نورانیت این دین بزرگ همه ظلمتها نابود خواهند شد.

دوستعلی افزود: دشمنان ما برای نابودی انقلاب اسلامی نقشه های زیادی را در سر دارند.

وی همچنین به مشكلات و جریانهای تاثیرگذار بر بازار سكه و ارز اشاره و بیان كرد: این جنگ تمام عیار در جبهه اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

او همچنین بینش و عمق دید رهبر معظم انقلاب اسلامی را عمیق و زیبا توصیف كرد و گفت: دشمن با تمام توان خود به جبهه آمده، ما نیز باید با تمام توان خود به پیش برویم.

قائم مقام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: در مقابل كفاری كه با تمام توان به میدان آمده اند باید با تمام توان مقابله كرد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادغام سه وزارتخانه تعاون، كار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی است گفت: این سه وزارتخانه در قالب یك وزارتخانه به عرصه كار آمده اند تمام استعداهای خود را برای خدمت رسانی به مردم ارایه كنند.

او با بیان اینكه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای چند جنبه است افزود: این وزارتخانه اقتصادی است چنانچه نقش نیروی كار سرمایه و فناوری در تولید نقشی اساسی است.

دوستعلی گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی وظیفه صیانت از نیروی كار و برقراری ارتباط منطقی بین كارگر و كارفرما را بر عهده دارد.

وی تاكید كرد: برای رونق اقتصاد در بخش آموزش باید كیفیت اجناس را بالا ببریم در این راستا بحث مهارت آموزی و آموزش نقش مهمی دارد.

او با بیان اینكه تعاون ظرفیت بزرگی برای مسایل اقتصادی است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند 'من به تعاون اعتقاد دارم تعاون چشمه جوشان اشتغال است.'

قائم مقام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: تعاون یعنی همكاری و هماهنگی برای تجمیع سرمایه ملی خرد و در اختیار قرار دادن این سرمایه های خرد به منظور تولیدات بزرگ در یك اقتصاد عدالت محور است.

وی گفت: اقتصاد تعاونی عدالت را توزیع می كند و موجب رونق اشتغال می شود.

دوستعلی با بیان اینكه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه ای اجتماعی است افزود: تامین اجتماعی با بیش از 30 میلیون نفر جامعه هدف، بیمه بازنشستگی، بیمه روستاییان و عشایر، بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و اقدامات حمایتی و توانبخشی، خدمات بهداشتی و ایمنی كار این وزارتخانه را وزارتی اجتماعی تلقی می كند.

قائم مقام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: امروز ترویج فرهنگ كار كه مورد تاكید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می باشد باید با تمام زوایا كه مورد تاكید اسلام نیز است مد نظر قرار گیرد تا بسیاری از مشكلات ما در بخش اشتغال برطرف شود.

وی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی را اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی معرفی و بیان كرد: استعداهای قابل توجه و جوامع هدف زیادی در این وزارتخانه جمع شده اند.ك/2

7433/2624



:: برچسب‌ها: اتومبیل , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا جوانان در كیش برگزار شد و ملی پوشان ایران از سد حریفان خود گذشتند.

در نخستین دیدار عرفان جمشیدی سرگروه تیم اسكواش جوانان ایران موفق شد از سد حریفی از عراق بگذرد و در دیدار دوم نیز حریف قدرتمند هندی خود را شكست دهد.

علیرضا شاملی نیز در رده سنی زیر 15 سال موفق شد از محمد الغرطابی از كویت بگذرد. فرزان حبیب پور بازیكن خوزستانی اسكواش كشورمان نیز از سد رویشا جایا واردانه از سریلانكا گذشت.

سهیل شاملی دیگر ملی پوش اسكواش ایران امروز به مصاف دنیش اطلس خانی رفت كه تمام تیم ها به حضور او و احتمال نادرست بودن سن این ورزشكار كه از برترین های آسیا است اعتراض كرده اند، رفت و در این دیدار با نتیجه سه بر یك مغلوب شد.

در بخش بانوان نیز امروز سوگل ثمودی شانس اول بانوان ایران موفق شد با نتیجه سه بر یك تانوی خانا ازهند را شكست دهد.

مطهره یدالهی از گلستان نیز موفق شد از سد میشی از سریلانكا با نتیجه 3 بر یك بگذرد و در پایان آیلی نیری شانس دوم ایران برای قهرمانی با نتیجه سه بر صفر حریفی از سریلانكا را شكست داد.

ورزشی**1590**



:: برچسب‌ها: خام , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

خانم سوچی در اواخر سال ۲۰۱۰ و پس از دو دهه حبس خانگی آزاد شد

آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواهان برمه تائید کرد که می خواهد رهبر مردم برمه شود.

او گفت: "اگر بتوانم آنها را درست رهبری کنم"، می خواهم رهبر مردم در انتخابات ۲۰۱۵ باشم.

او در مصاحبه ای با بی بی سی گفت که تلاشهای او ارزش داشته اند.

در روز اول دیدار خود از بریتانیا، او از دفتر بی بی سی در لندن بازدید کرد و در یک جلسه پرسش و پاسخ در مدرسه علوم اقتصادی لندن شرکت کرد.

سفر او به بریتانیا جزئی از سفر دو هفته ای او به اروپا و اولین سفر او خارج از برمه از سال ۱۹۸۸ است.

رهبر دموکراسی خواهان برمه در اواخر سال ۲۰۱۰ و پس از دو دهه حبس خانگی آزاد شد.

دولت نظامی برمه چندین اصلاحات براه انداخته است تا آزادی را در کشور افزایش دهد.

خانم سوچی در مصاحبه خود با بی بی سی درباره مشکلات قومی، اصلاحات سیاسی و سرمایه گذاری خارجی در برمه صحبت کرد.

او به شرکتهای خارجی هشدار دارد که اگر آنها طبق اصول دموکراتیک و حقوق بشر رفتار نکنند، تحت نظر خواهند بود و عملکرد آنها افشا خواهد شد.

او افزود جنبش دموکراسی در برمه باید به منابع خودش وابسته باشد تا تغییرات در آن ایجاد شود نه اینکه به منابع خارجی نیازمند باشد.

خانم سوچی گفت که تنها راهی که برمه "اتحاد واقعی" را بدست خواهد آورد این است سعی کند آرزوی خودمختاری اقوام ملی را برآورده سازد.

او گفت در طول "سالها تلاش، تجربه کرده ایم که چقدر اتحاد بین اقوام ملی می تواند قوی باشد، چرا که بهترین و معتبرترین متحدان ما احزاب ملی قومی بوده اند."

رهبر دموکراسی خواهان برمه گفت که هنوز ۲۷۱ زندان سیاسی در زندان بسر می برند. او گفت که شنیده است که تلاشهایی برای آزادی آنها صورت خواهد گرفت.

خانم سوچی در پاسخ سئوالی که آیا فداکاری او ارزشمند بوده است گفت: "من تنها کسی نیستم که در راه دمکراسی در برمه کار می کنم. مردم زیادی برای رسیدن به دمکراسی تلاش کرده اند چرا که باور دارند این تنها راهی است که کرامت مردم حفظ می ماند."

او در شصت و هفتمین سال تولدش به دفتر بی بی سی در لندن رفته بود و گفت: "به خاطر بی بی سی بود که تماس من هیچگاه با مردمم، جنبش دموکراسی برمه، و دنیا قطع نشد و برای همین می خواهم از همه شما قدردانی کنم."



:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی كنگره بین‌المللی اعتباربخشی، این كنگره با شعار 'اعتباربخشی، كیفیت و ایمنی در سلامت'، برگزار می شود.

اعتباربخشی ابزاری سیستماتیك و هدفمند برای تامین ایمنی بیمار، همراهان وی و حتی كاركنان نظام سلامت است كه تضمین‌كننده بهبود مستمر خدمات بیمارستانی است.

ارتقای دانش و آگاهی مراكز بهداشتی و درمانی در خصوص مفهوم اعتبار بخشی و بررسی نقش اعتباربخشی در ارتقای كیفیت خدمات درمانی از اهداف این كنگره بین‌المللی است.

براساس این گزارش، در این كنگره میهمانان و سخنرانانی از كشورهای جهان و منطقه چون آمریكا، مالزی، لبنان، هند، امارات متحده عربی حضور دارند.

اجتمام**9134 **1569



:: برچسب‌ها: سنگ , سفر , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، در این فیلم بازیگرانی از جمله انوشیروان ارجمند و آرشام طالبی نقش آفرینی كردند.

رامبد جوان و ویشكا آسایش در آخرین همكاری خود در فیلم پرفروش 'ورود آقایان ممنوع' حضور داشتند كه ویشكا آسایش به خاطر بازی در آن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داد.

فیلم 'نیكان و بچه غول' داستان پسر بچه ای به نام 'نیكان' را به تصویر می كشد كه به همراه خانواده خود برای تفریح به دامنه كوه دماوند می روند اما به درون چاهی می افتد و با دنیایی اسرار آمیز مواجه می شود؛ همسفر وی در این دنیا بچه غولی به نام 'خوخو' است.

فیلم 'نیكان و بچه غول' كه به صورت رئال و انیمیشن فیلمبرداری می شود از جلوه های ویژه رایانه ای نیز بهره خواهد برد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از ابوظبی، این سقف تازه قیمت نفت خام عمان در بازار انرژی امارات طی سال جاری میلادی بی سابقه است .

بهای كنونی نفت خام عمان در بازار انرژی امارات نسبت به اواخر هفته گذشته حدود 3 دلار و نسبت به دیروز 2 دلار و 60 سنت كاهش نشان می دهد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از ابوظبی، منابع بازار انرژی امارات، عامل اساسی این كاهش قابل ملاحظه بهای نفت خام عمان را تاثیر پذیری بازارهای آسیا از نگرانی معامله گران از اوضاع اقتصادی جاری در منطقه یورو دانستند.

این منابع یادآور شدند: با تثبیت سقف تولید اوپك به میزان 30 میلیون بشكه در روز، هم اكنون میزان عرضه نفت خام به بازارهای جهانی بطور تقریبی همتراز میزان تقاضا می باشد.

سلطان نشین عمان یكی از تولیدكنندگان كوچك غیرعضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) به شمار می آید، اما بهای نفت خام صادراتی این كشور، شاخصی برای حدود 12 میلیون بشكه نفتی است كه از كشورهای عمده نفتی حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز بازار انرژی امارات، بهای یك بشكه نفت خام دبی 93 دلار و 50 سنت و بهای یك بشكه نفت خام ' مربان ' ابوظبی 95 دلار و 43 سنت برای تحویل در ماه اوت آینده به فروش رسید كه این قیمت ها حدود سه دلار نسبت به اواخر هفته گذشته كاهش نشان می دهد .

در این بازار امروز همچنین با كاهش قابل ملاحظه 2 دلار و 60 سنت به ترتیب هر بشكه نفت خام سبك عربی 95 دلار و 16 سنت و نفت خام سنگین عربی 93 دلار و 21 سنت برای تحویل اوت آینده معامله شد.

خاورم *2041 *1446



:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضا در این گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی ضمن تشریح سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف قوه قضاییه، اقدامات و عملكرد یكسال گذشته دستگاه قضایی را بیان خواهد كرد.

مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه برای استفاده مطلوب از ظرفیت رسانه ملی علاوه بر گفت و گوی زنده تلویزیونی آملی لاریجانی، سایر مسئولان و جمعی از قضات دستگاه قضایی نیز با حضور در سایر برنامه‌های صدا و سیما ضمن بیان برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در یكسال گذشته پاسخگوی مردم خواهند بود.

اجتمام**9140**1569



:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كشتی، این مسابقات طی روزهای 27 و 28 خرداد در شهر سدیس برگزار شد.

بنا بر این گزارش رقابتهای جام زیلكوفسكی لهستان با حضور كشتی گیرانی از بیش از 15 كشور دنیا برپا شد.

جالب آنكه مربیان تركیه ای در حالی كه با بیشتر نفرات اصلی خود به سدیس آمده بودند و قهرمان شدند،‌ تنها از عملكرد ابراهیم بولوكباشی در وزن 84 كیلوگرم رضایت داشتند و حتی رمضان شاهین كه در یك وزن بالاتر دوم شد نیز نتوانست مورد نظر آنها قرار گیرد.

ضمن اینكه، قزاقها نیز با كشتی گیران اصلی خود به لهستان رفته بودند كه در این میان تیموراز تگی یف نفر دوم المپیك پكن در یك وزن بالاتر در وزن 120 كیلوگرم به میدان رفت اما نتوانست صاحب مدال شود .عبدالحكیم شاپیف نیز در وزن 74 كیلوگرم به دلیل آسیب دیدگی نتوانست به كار خود ادامه دهد.

گفتنی است از میان 15 تیم شركت كننده فقط تیم ترك ها، قزاق ها، كانادایی ها و آمریكایی ها با برخی كشتی گیران اصلی خود در این رقابتها به میدان رفتند.

رده‌بندی انفرادی و تیمی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

55یلوگرم: 1- اوبه بلانچ(آمریكا) 2 – آنجل اسكوبار(آمریكا) 3 – احمد پكر(تركیه) و روبرت اوكوروكوف(روسیه)

60 كیلوگرم: 1 – لوگان استیبر(آمریكا) 2 – رسیپ اكتاس(تركیه) 3 – نیكولای نوف(تاجیكستان) وعبدالحكیم ابراهیم(مصر)

66 كیلوگرم:1- لئونید اسپریدینوف(قزاقستان) 2 – هایسلان گارسیا(كانادا) 3 – ماساخات دالبایف(قزاقستان) و عظمت عمرجانف(قزاقستان)

74 كیلوگرم: 1- متیو جنتری(كانادا) 2- رمضان شاهین(تركیه) 3 – آكژوریك تاناتاروف(قزاقستان) و سونر دمیرتاس(تركیه)

84 كیلوگرم: 1- ابراهیم بولوكباشی(تركیه) 2- سیمون سیمونف(قزاقستان) 3 – یرمیك بایداشف(قزاقستان) و استفان ورب(مجارستان)

96كیلوگرم: 1- جی دی برگمن(آمریكا) 2- سرحت بالچی(تركیه) 3 – كمیل اسكااسكویج(لهستان) وفاراك آكویون(تركیه)

120 كیلوگرم: 1– تراول دلاگنف(آمریكا) 2 – طاها اكگول(تركیه) 3- دولت شابانبای(قزاقستان) و جاروت تریس (آمریكا)

رده‌بندی تیمی:

1- تركیه 67 امتیاز

2- آمریكا 63 امتیاز

3- قزاقستان 60 امتیاز

4- لهستان 40 امتیاز

5- كانادا 24 امتیاز

ورزشی.**9162**1440



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

رسانه های نوشتاری الجزایر در مقایسه با سایر رسانه های این كشور از فعالیت نسبتا گسترده تری برخوردار هستند به گونه ای كه هم اكنون دهها عنوان نشریه اعم از هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه و حدود 60 روزنامه فرانسه و عربی زبان در این كشور منتشر می شود.

اكثر نشریات و روزنامه های این كشور غیر دولتی و تعدادی از آنها نیز دولتی هستند.

فرهنگ روزنامه خوانی در میان توده مردم الجزایر از جایگاه خوبی برخودار است كه شاید دلیل آن پرداختن بیشتر روزنامه ها به مسائل داخلی، طرح مشكلات جاری و روزمره مردم، چاپ كاریكاتورهای انتقادی نسبت به عملكرد دولت و یا بهای اندك آنها باشد.

روزنامه های الجزایر به صورت آزاد ضمن چاپ كاریكاتورهای انتقادی در خصوص عملكرد دستگاههای اجرایی و یا معضلات اجتماعی اقدام به انتشار دیدگاههای مختلف می كنند كه این خود نشان از فضای خوب رسانه ای فراهم آمده از سوی دولت این كشور در چارچوب انجام اصلاحات ارزیابی می شود.

روزنامه های الجزایری همچنین به اخبار مربوط به مرگ و میر ناشی از اختلافات خانوادگی، درگیری های خیابانی ، سرقت و تصادفات رانندگی بسیار می پردازند.

در حالی كه بسیاری از روزنامه های این كشور در شمارگان اندك به چاپ می رسد اما شمارگان برخی از روزنامه های این كشور به 500 تا 700 هزار نسخه در روز می رسد.

بهای بیشتر این روزنامه ها كه عمدتا رنگی به چاپ می رسند 10 دینار الجزایری برابر با 140 تومان و حداكثر 20 دینار است و بیشترین محل درآمد این روزنامه ها نیز انتشار آگهی های تبلیغاتی است كه در برخی روزنامه ها چندین صفحه را به خود اختصاص می دهند.

فعالیت مستقل و غیر دولتی مطبوعات الجزایر از سال 1990 میلادی گسترش یافته است و این كشور هم اكنون از فضای آزاد مطبوعاتی خوبی برخوردار است.

این درحالیست كه حد و مرزهای قانونی، ملی و دینی در چارچوب قانون مطبوعات از سوی روزنامه نگاران رعایت می شود.

روزنامه های الشروق و الخبر پرتیراژترین روزنامه های غیر دولتی عربی زبان و روزنامه های الوطن، لیبرتی، اكسپرسیون و لوكتدین اوران نیز از جمله پرتیراژترین روزنامه های غیر دولتی فرانسه زبان الجزایر به حساب می آیند. روزنامه های عربی زبان الشعب، المساء، النصر، الجمهوریه و روزنامه های فرانسه زبان المجاهد و اوریزان نیز از جمله روزنامه های دولتی این كشورهستند.

الشرق الاوسط (عربی)، فایننشال تایمز(انگلیسی)، هرالد تریبیون (انگلیسی) و لوزوكو (فرانسه) الحیات (عربی) ، لوموند(فرانسه)، لیبراسیون(فرانسه) نیز از جمله جراید بین المللی هستند كه در الجزایر توزیع می شوند.

رادیو الجزایر:

موسسه ملی رادیو الجزایر نیز یكی از رسانه های فعال و پر مخاطب این كشور است كه زیر نظر وزارت ارتباطات اداره می شود و مدیركل آن از سوی وزیر ارتباطات منصوب می شود.

این موسسه دارای شش شبكه سراسری رادیوئی شامل شبكه اول(به زبان عربی)، شبكه دوم (زبان عربی و امازیغی)، شبكه سوم(فرانسه)، رادیو بین المللی(زبانهای انگلیسی واسپانیولی، عربی و فرانسه)، رادیو قرآن(زبان عربی)، رادیو فرهنگ(زبان عربی و فرانسه)، رادیو جیل اف.ام است.

همچنین هریك از 48 استان الجزایر دارای یك شبكه رادیوئی محلی مختص به خود است. رادیو البهجه نام شبكه رادیوئی ویژه الجزیره پایتخت الجزایر است.

تلویزیون الجزایر:

موسسه ملی تلویزیون الجزایربه عنوان مهمترین رسانه این كشور زیر نظر وزارت ارتباطات اداره می شود كه مدیركل آن از سوی وزیر ارتباطات این كشور منصوب می شود، دارای سه شبكه سراسری با عناوین الارضیه، شبكه سه و كانال الجزایریه و دو شبكه ماهواره ای جهانی با عناوین الجزایریه و چهار شبكه قرآن كریم (الجزایریه 5) است.

یك شبكه خصوصی تلویزیون ماهواره ای نیز به تازگی از سوی موسسه رسانه ای و انتشاراتی الشروق راه اندازی شده است.

شبكه های تلویزیونی ماهواره ای:

مشاهده شبكه های ماهواره ای خارجی در الجزایر آزاد است و مردم الجزایر بیننده صدها شبكه ماهواره ای به زبان های مختلف هستند كه برنامه های آنها بر روی ماهواره های نایل ست، هات برد، یوروست در الجزایر قابل دریافت است.

اكثر مردم الجزایر به دلیل پایین بودن سطح برنامه های تلویزیونی كشورشان ، بیشتر بیننده شبكه های ماهواره ای هستند، دیش های ماهواره در فضای شهری و اماكن و نمای ساختمان ها، بسیار جلوگری می كند.

خبرگزاری الجزایر:

خبرگزاری رسمی الجزایر (واج) نیز به عنوان خبرگزاری مادر و سخنگوی رسمی دولت الجزایر كه در سال 1961 در بحبوحه جنگ آزادیبخش الجزایر تاسیس شد تا سال 1985 میلادی به طور خصوصی اداره می شد.

این خبرگزاری در سال 1985 میلادی در اختیار دولت قرار گرفت و مدیرعامل آن توسط وزیر ارتباطات منصوب می شد.

خبرگزاری الجزایر هم اكنون در مراكز 48 استان این كشور و همچنین در 14 كشور جهان شامل آمریكا، روسیه، فرانسه، انگلیس، بلژیك، ایتالیا، اسپانیا، مصر، مراكش، عمان و سنگال دارای دفتر است.

براساس یادداشت تفاهم منعقده فیمابین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) و خبرگزاری الجزایر، دفتر ایرنا در الجزیره نیز كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این كشور راه اندازی شده است هم اكنون مشغول فعالیت است.

این درحالیست كه خبرگزاری رسمی الجزایر تاكنون نسبت به راه اندازی دفتر نمایندگی خود در ایران اقدامی نكرده است.

خبرگزاری رسمی الجزایر در فضای مجازی اینترنت اخبار خود را به زبان های عربی، فرانسوی و انگلیسی منتشر می كند و دستیابی به خط آنلاین آن مستلزم پرداخت حق اشتراك است.

اینترنت در الجزایر:

اینترنت در الجزایر با سرعتی نسبتا مناسب در اختیار كاربران قرار دارد به گونه ای كه آمار كاربران اینترنت در الجزایر تا پایان سال گذشته ( 2011 میلادی) حدود 5 / 4 میلیون نفر اعلام شده است.

بیش از سه میلیون نفر نیز در الجزایر عضو فیس بوك هستند.

خاورم ** 1200



:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، در اردیبهشت ماه سال جاری تولید شمش آلومینیم به 28 هزارو 900 تن رسید.

بر اساس این گزارش، تولید پودر آلومینا در2 ماهه نخست امسال به مرز37 هزارو700 تن رسید.

همچنین تولید این محصول صنایع معدنی در اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر 17هزارو 700تن بوده است.

اقتصام**9189**1601



:: برچسب‌ها: برف , اروپا , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، 'محمدرضا بهرامن'، با بیان اینكه همه دارندگان پروانه بهره‌برداری معادن باید در این طرح شركت كنند، افزود: فاز نخست این طرح سال گذشته اجرا شد و اغلب معدنكاران در این طرح شركت كردند.

به گفته وی، در فاز دوم طرح نیز چه معدنكارانی كه در فاز نخست این طرح شركت كرده اند و چه معدنكارانی كه قبلا اطلاعات خود را ثبت نكرده‌اند، باید با مراجعه به سایت، ضمن تكمیل اطلاعات قبلی خود، كد رهگیری خود را دریافت كنند.

وی در ادامه به برخی مزایای اجرای این طرح اشاره كرد و گفت: با اجرای این طرح، سن دقیق بسیاری از معادن مشخص می‌شود كه این موضوع به سیاست‌گذاری ‌های این حوزه كمك شایانی می‌كند؛ چراكه تا آنجایی كه امكان دارد باید از پیر شدن معادن كشور جلوگیری كرد.

بهرامن در توضیح اهمیت تعیین سن دقیق معادن، گفت: به عنوان مثال ذخیره اولیه یك معدن حدود 10میلیون تن برآورد می‌شود و برای همین اندازه پروانه بهره برداری صادر می‌شود.

وی تصریح كرد: بعد از گذشت چند سال از بهره برداری ذخیره این معدن رو پایان می‌رود و در اصطلاح معدن پیر می‌شود؛ از این رو، در صورت تمایل بهره بردار برای جلوگیری از پیر شدن معدن عملیات اكتشاف تكمیلی قابل انجام است كه در نهایت منجر به توسعه بخش معدن در كشور و افزایش بهره‌برداری از معادن می‌شود.

نایب رییس خانه معدن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه تولید آمار سال ها است كه حلقه گمشده سیاست‌گذاری های حوزه صنعت و معدن به حساب می‌آید، تاكید كرد: اجرای طرح جمع آوری اطلاعات معدنی حداقل در بخش تولید آمار بسیاری از كمبودها را مرتفع كرده و در مجموع منجر به تدوین برنامه‌های واقعی تر‌ی برای این بخش خواهد شد.

وی همچنین با تاكید براینكه معدنكاران فرصت زیادی برای شركت در این طرح ودریافت كد رهگیری ندارند، از معدن كاران خواست هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام یا تكمیل اطلاعات خود اقدام كنند.

بهرامن ضمن تشویق معدنكاران برای حضور در این پروژه ملی، تصریح كرد: خانه معدن به عنوان پارلمان بخش خصوصی حوزه معدن می‌تواند با ترسیم دورنمایی كه اجرای این طرح به دنبال خواهد داشت، معدن كاران را به حضور در این پروژه ترغیب كند.

براین اساس دارندگان پروانه بهره برداری معادن باید از طریق آدرس amarsanat.mim.gov.ir به سامانه ظرفیت‌های تولید مراجعه كرده و نسبت به تكمیل یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اقتصام **9189**1601



:: برچسب‌ها: دریاچه , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

دبیر این همایش و معاون قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق كشور روز سه شنبه در حاشیه این همایش طی گفت و گو با خبرنگاران هدف از برگزاری آن را تبیین نقش و مشاركت اهل سنت در رفع مشكلات فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و در نهایت تامین امنیت پایدار در استان سیستان و بلوچستان ذكر كرد.

سرهنگ پاسدار 'علی خلیل آبادی' گفت: طی مدت سه سال اقدامات خوبی توسط شهید شوشتری فرمانده سابق قرارگاه قدس سپاه برای افزایش مشاركت اهل سنت در این بخشها ، ایجاد وحدت و همدلی، آسیب شناسی مشكلات منطقه از طریق تشكیل كارگروههای مربوطه پایه گذاری و منشاء اقدامهای خوبی شد.

وی اظهار داشت: دشمنان به طرق مختلف تلاش كردند با گسترش حركتهای سلفی گری، وهابی و اقدامهای تروریستی بین مردم شیعه و سنی تفرقه ایجاد كنند.

او گفت: ولی این قبیل اقدامها نه تنها خللی در وحدت بین اهل سنت و شیعه ایجاد نكرد بلكه باعث تحكیم هرچه بیشتر وحدت و افزایش بصیرت عمومی مردم شیعه و سنی منطقه در برابر سیاستهای خصمانه معاندان شد.

معاون قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق اضافه كرد: در این همایش ضمن بررسی فعالیتهای یاد شده طی سه سال گذشته، مولویها و سران طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان راهكارهای خود را برای افزایش مشاركت در تامین امنیت پایدار، رفع مشكلات اقتصادی، امنیتی ، اجتماعی و فرهنگی ارایه دادند.

سرهنگ خلیل آبادی گفت: با همراهی و مشاركت اهل سنت، سران طوایف و مولویهای سیستان و بلوچستان اقدامهای خوبی برای شناسایی و برخورد با گروهكهای تروریستی و تفرقه افكن انجام شد.

او بیان كرد: طی پارسال و از ابتدای امسال تاكنون هیچگونه مشكل امنیتی در سیستان و بلوچستان رخ نداده و چند گروه نیز كه قصد انجام اقدامهای ضدامنیتی در این منطقه را داشتند با همراهی و مشاركت مردم و اهل سنت منطقه با سپاه و عوامل اطلاعاتی و امنیتی قبل از انجام هر اقدامی شناسایی و با آنها برخورد شد.ك/3

7490/659



:: برچسب‌ها: خورشید , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'محمد بنا' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد:

تمامی نمایندگان ورزش كشورمان به مثابه سربازانی هستند كه با حضور در جبهه ورزشی از موقعیت شایسته كشورمان دفاع و با اهتمام خود توان ورزشی ایران را برای جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.

بنا اضافه كرد:‌ هر كاری كه باید می شد و به هر علتی تا كنون انجام نشده را نمایندگان ما باید به دست فراموشی بسپرند و با تمام وجودشان فقط به دنبال كسب عنوان قهرمانی و پیروزی باشند.

وی در خصوص حریف های ملی پوشان كشتی فرنگی ایران در المپیك لندن گفت: وزن ها و كشورها قطعی شده و حریفان هم اگر اتفاق خاصی نیفتد، از حالا مشخص هستند و البته هر شش نماینده كشتی فرنگی ما هم با دارا بودن عنوان های آسیایی و جهانی، آماده شكست حریفان خود هستند.

نایب قهرمان وزن 68 كیلوگرم كشتی فرنگی جهان در سال 1983 در كی یف شوروی سابق ادامه داد: هم اكنون تمام مربیان در حال كار تمام وقت با كشتی گیران هستند و با تمام انگیزه می خواهند بعد از 40 سال، طلسم مدال آوری در بازی های المپیك را شكسته و كشورمان را صاحب مدال كنند.

وی گفت: اگرچه عده زیادی از ورزش دوستان به یك مدال ما هم قانع هستند اما ما پیش بینی های بهتری داریم و با ادامه این وضع، خبرهای خوبی برای مردم عزیزمان خواهیم داشت.

به گفته وی، تمامی افراد دارای سهمیه از نظر شرایط بدنی در وضعیت مناسب بسر می برند و با توجه به ضرب نخوردن ها و تحمل بالای كشتی گیران در سر تمرینات سنگینی كه برایشان در نظر گرفته ایم، امیدواریم كشتی فرنگی یكی از بهترین مدال آوران این بازی ها باشد.

این سرمربی سازنده كشورمان افزود:‌ دلمان می خواهد بهداد سلیمی، احسان حدادی، یوسف كرمی، ملی پوشان كشتی آزاد و به طور كلی همه كاروان ورزشی كشورمان با دستانی پر از افتخار از المپیك لندن بازگردند.

'محمد بنا' با داشتن شیوه های منحصر به فرد آماده سازی، توانست تیم ملی كشتی فرنگی ایران را سه سال پیاپی به مقام قهرمانی پیكارهای جام جهانی كشتی فرنگی در سال های 2010، 2011 و 2012 برساند.

ورزشی. **‌ 1647 **‌ 1589



:: برچسب‌ها: هاوایی , روش , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'غلامرضا معصومی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: طرح امداد ساحلی اورژانس كشور در دو مرحله پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای نجات جان افراد متاثر و گرفتار در محیط های آبی و دریایی استان های شمالی كشور اجرا می شود.

رییس مركز فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه اورژانس كشور با دو هزار و 44 پایگاه فوریت های پزشكی درطرح تابستانی سال جاری فعالیت می‌كند، اظهار داشت: در اجرای طرح یاد شده یكهزار و 248 پایگاه جاده ای، هفت پایگاه اورژانس هوایی و 38 پایگاه و كمپ ساحلی به ارائه خدمات اورژانسی و فوریت های پزشكی به آسیب دیدگان انواع حوادث و سوانح جاده ای، ترافیكی و دریایی خواهند پرداخت.

وی گفت: در مرحله پیش بیمارستانی كه كارها در حال انجام است، به طور عمده آمبولانس های اورژانس و نیروهای فوریت های پزشكی به صورت آماده باش در كنار جاده ها در دو نوبت از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و 17 تا 21 استقرار خواهد یافت و در مرحله بیمارستانی هم حضور متخصص مقیم در بیمارستان ها برای ارائه خدمت پیش بینی شده است.

وی به مسافران و گردشگران توصیه كرد از تنها گذاشتن كودكان در حاشیه ساحل و كنار رودخانه ها خودداری كرده و ضمن حضور در طرح های سالم سازی دریا، از شنا كردن در نقاط ممنوعه و پرخطر(شنا ممنوع)‌ به خصوص در دریای طوفانی و مواج خودداری كنند.

معصومی اظهار داشت: سالانه بیش از 15 میلیون مسافر و گردشگر از سراسر كشور به استان های ساحلی كشور دراستان های مازندران، گیلان و گلستان سفر می كنند كه 80 درصد آنان برای استفاده از دریا و ساحل به این خطه از كشور مراجعه می كنند.

این مقام مسوول در مركز فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه در سه ماهه نخست سال جاری 48 مورد غرق شدگی در سواحل شمالی و جنوبی كشور در استان های گیلان، مازندران، گلستان و بوشهر به این مركز گزارش شده است، افزود:‌ با تلاش امدادگران و نجاتگران اورژانس كشور از 48 مورد غرق شده حوادث دریایی 14 نفر از آنها با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی به زندگی بازگشته اند.

معصومی اظهار داشت:‌هم اكنون كمپ ها و پایگاه های امداد ساحلی اورژانس كشور در استان های مازندران(30 نقطه)‌، گیلان(5 نقطه)‌ و گلستان (‌3 نقطه)‌ با آمادگی كامل و استقرار نیروهای اعزام سریع فوریت های پزشكی، آماده خدمات رسانی اورژانسی به مسافران و گردشگران استان های یاد شده هستند.

وی اضافه كرد: طبق آمارهای دریافتی از كمپ های ساحلی اورژانس در استان های شمالی و جنوبی كشور در سال گذشته 333 نفر از هموطنان به علت آشنا نبودن با فنون شنا و مناطق پرخطر درمحیط های آبی و ساحلی استان های شمالی و جنوبی كشور غرق شده اند.

معصومی افزود: در طرح تابستانه اورژانس، بروشور، پلاكارد و پنفلت‌ها در ورودی و خروجی شهرها توزیع و نصب خواهد شد و همچنین اطلاع رسانی پایگاه‌های اورژانس و كمپ های امداد ساحلی از طریق توزیع نقشه‌ دراستان‌های شمالی كه جاذبه‌ توریستی بسیاری دارد، انجام می شود.

طرح امداد ساحلی اورژانس از پنجشنبه یكم تیرماه آغاز و تا پایان روز سی و یكم شهریورماه امسال در استان های شمالی كشور ادامه خواهد داشت.

اجتمام**7029 ** 1569



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , اقیانوس , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، مصطفی دنیزلی نام آشنایی برای فوتبال دوستان است كه همراه با تیم ملی تركیه نمایش درخشانی در یورو 2000 داشت و سپس گالاتاسرای را با از پیش روی برداشتن آرسنال به قهرمانی جام یوفا رساند.

وی تنها مربی تركیه ای محسوب می شود كه با 3 باشگاه بزرگ این كشور(گالاتاسرای، بشیكتاش و فنرباغچه) به قهرمانی لیگ دسته یافته است، اما افتخارات وی هرگز در فوتبال ایران تكرار نشد.

زمانی مسوولان باشگاه پاس كه قهرمانی لیگ برتر را یدك می كشیدند با هزینه های فراوان وی را استخدام كردند تا در آسیا موفق باشند، اما این تیم نه تنها در آسیا بلكه در لیگ برتر و جام حذفی ایران نیز موفقیتی بدست نیاورد.

سپس نوبت به پرسپولیس رسید كه دنیزلی را جذب كند واین مربی تركیه ای درمدت حضورش در جمع سرخ پوشان دو جام حذفی و یك لیگ را از دست داد تا نتواند هیچكدام از وعده هایی كه به علاقه مندان می داد را به نتیجه برساند.

این مربی اواسط فصل گذشته و پس از مذاكرات فراوان با محمدرویانیان و گذاشتن شروط مختلف در قراردادش راهی تهران شد تا شاید پرسپولیس را از بحران خارج كند و ماموریت ناتمام خود را در فوتبال ایران به پایان برساند. اما بازهم چیزی به غیر از ناكامی نصیب وی و باشگاه پرسپولیس نشد.

این مربی كهنه كار تركیه ای كه نتوانست فصل گذشته سرخپوشان را به شرایط مناسبی برساند و شاید تنها نكته مثبت كارنامه وی برتری در شهرآورد بود، در پایان دیدار تیم پرسپولیس با الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا كه با شكست سنگین سرخپوشان همراه شد از جده به استانبول رفت و با بهانه های مختلف هنوز به تهران بازنگشته است.

بهانه های چون مشكلات خانوادگی، نوه دارشدن و اختلاف با شركا برای هتل داری از مسایلی بود كه دنیزلی برای گرفتن مرخصی از رویانیان استفاده می كند، اما شاید دلیلی كه باعث شد مسوولان پرسپولیس مذاكرات خود را با دیگر مربیان آغاز كنند، حضور دنیزلی در آمریكا بود.

این مربی كه با وجود هدایت تیم های ریشه دار پاس و پرسپولیس در فوتبال ایران موفقیتی كسب نكرده است از باشگاه پرسپولیس مرخصی گرفت تا مشكلاتش را برطرف كند اما به یكباره راهی ینگه دنیا شد.

دراین راستا محمد رویانیان مذاكرات جدی را برای جایگزینی وی در پرسپولیس با3 گزینه خارجی آغاز كرد و در نهایت برونو متسو را به تهران كشاند تا دنیزلی برای ادامه حضورش در تهران و هدایت پرسپولیس احساس خطر كند.

این مربی ترك كه با وجود علاقه شخصی اش و انجام مذاكرات متوالی نتوانست به بشیكتاش بپیوندد حالا نیمكت پرسپولیس را هم در آستانه از دست رفتن می بیند و شاید مذاكره با متسو حربه ای از سوی پرسپولیس ها باشد تا هرچه سریعتر دنیزلی را به تهران بكشانند. چراكه وی هنوز یك فصل دیگر با این تیم قرارداد همكاری دارد.

چنانچه دنیزلی به همكاری خود با پرسپولیس پایان دهد سرخپوشان چیزی را از دست نخواهند داد چرا كه متسو نیز مربی نامدار و مطرحی است كه توان خود را با هدایت تیم ملی سنگال در جام جهانی 2002 نشان داده است.

سرمربی پرسپولیس در نهایت تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد، اما این تیم پرطرفدار بازهم با چالشی قدیمی مواجه شد و آنهم از دست دادن فصل بدنسازی است.

تمرینات این تیم زیرنظر 'محسن آشوری' آغاز شد ولی بدون تردید هرسرمربی تفكرات خود را برای آماده سازی دارد و بلاتكلیفی كادر فنی سرخپوشان می تواند برای این تیم مشكل ساز شود.

مشكلی كه طی سال های اخیر همواره در این تیم وجود داشته و از دست دادن فصل بدنسازی باعث شده تا پرسپولیس امتیازات چند هفته ابتدایی لیگ را به دلیل عدم آمادگی بدنی به راحتی از دست بدهد.

مسوولان باشگاه پرسپولیس كه با جذب بازیكنان نامدار و ملی پوش تیم خوبی را برای فصل پیش روی لیگ برتر جمع كرده اند، باید هرچه سریعتر تكلیف كادر فنی خود را مشخص كنند. حتی اگر مجبور شوند برای بازگرداندن دنیزلی به تهران از حربه ای به نام متسو استفاده كنند.

ورزشی**3783**1590



:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse
پلیس افغانستان

قندهار از پایگاه های مهم طالبان در زمان حاکمیت این گروه در افغانستان بود

مردان مسلح به یک پایگاه پلیس در شهر کهنه قندهار در جنوب افغانستان حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

مقامات می گویند، افراد مهاجم چهار نفر بودند و لباس نیروهای پلیس به تن داشته اند.

جاوید فیصل، سخنگوی والی قندهار گفت که در نتیجه این حمله، هفت نفر به شمول چهار مهاجم و سه مامور پلیس کشته شده اند.

به گفته آقای فیصل، ۹ پلیس دیگر نیز در این درگیری زخمی شده اند.

این حمله حوالی ساعت شش صبح روز سه شنبه، ۳۰ جوزا/خرداد در منطقه حوزه امنیتی هفتم شهر قندهار صورت گرفت.

مقامات می گویند، این درگیری پس از حدود سه ساعت، به پایان رسید.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

حملات گروهی به مراکز امنیتی و دولتی در افغانستان، ظرف سالهای اخیر معمول بوده است. افراد مهاجم در این گونه حملات، عمدتا به سلاح سبک و جلیقه های انتحاری مهجز هستند.

حملات مشابه در گذشته، کابل، پایتخت افغانستان را نیز هدف قرار داده است.

این حمله یک روز پس از آن صورت می گیرد که یک سرباز ناتو در اثر تیراندازی مهاجمان افغان در قندهار کشته شد.

مقامات می گویند، افراد مهاجم لباس پلیس به تن داشته اند و برخی گزارشها حاکی است که این افراد از اعضای نیروی پلیس بوده اند.



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی در مراسم استقبال از ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش، با بیان اینكه ما برای برقراری امنیت منطقه، نیازی به حضور نیروهای بیگانه و فرا منطقه ای نداریم، خاطر نشان كرد: نیروی دریایی ارتش بارها به استكبار جهانی ثابت كرده است كه با همكاری كشورهای منطقه توانمندی ایجاد امنیت و آرامش در منطقه را دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ، وی افزود: اخیرا شاهد دفاع جانانه دریادلان این نیرو از كشتی های نفتكش و تجاری در فاصله سه هزار كیلومتری سواحل داخلی بودیم.

سیاری تصریح كرد: اگر لازم باشد برای دفاع وحفظ منافع و منابع میهن عزیزمان و حمایت از عزت و شرف نظام مقدس جمهوری اسلامی، سی هزار كیلومتر آن طرف تر هم وارد عمل می شویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینكه ولایتمداری شما دریادلان باعث شده است ماموریت های بدین بزرگی را در دریاهای متلاطم به نحو احسن انجام دهید، افزود : امروز نیروی دریایی ارتش تدابیر ارزنده رهبر معظم انقلاب را با جان و دل اجرا می كند و چه چیزی ارزشمندتر از به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس ایران در آبهای دور است.

سیاری با تاكید بر اینكه امروز شعار راه ما، راه حسین (ع) بوده كه پشتوانه و هدف تك تك دریادلان و سرلوحه تمام كارهای ما در نیروی دریایی است تصریح كرد : به سبب همت، غیرت، دانش، مهارت، تلاش، ایمان، بصیرت و بویژه ولایتمداری شما كاركنان نیروی دریایی راهبردی است كه امروز این نیرو با افتخار و اقتدار در دنیا می درخشد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش تنها یك نیروی نظامی نیست بلكه چرخه اقتصاد كشور امروز بوسیله این نیروی راهبردی تأمین می شود كه به واسطه حضور مقتدرانه خود در آبهای آزاد و بین المللی، امنیت خطوط مواصلاتی و كشتیرانی را برقرار می كند.

ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش متشكل از ناوشكن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیكی جمهوری اسلامی ایران بوشهر، پس از 86 روز دریانوردی در دریاهای متلاطم با افتخار به كشور بازگشت.

سیام**2022** 1418



:: برچسب‌ها: پاییز , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse
باراک اوباما و ولادیمیر پوتین

خبرنگاران گزارش کردند که دو رئیس جمهوری در نشست خبری به هم لبخند نمی‌زدند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتایش از کشور روسیه، خواهان پایان فوری خشونت ها در سوریه شدند.

آنها در نخستین دیدارشان پس از انتخاب مجدد آقای پوتین به ریاست جمهوری روسیه، با هم بیانیه مشترکی دادند که در آن آمده بود، مردم سوریه باید خودشان برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

آمریکا و روسیه، راه های مختلفی را برای پایان یافتن خشونت ها در سوریه پیشنهاد می کنند.

روسیه و چین، دوبار با استفاده از حق وتوی خود جلوی قطعنامه های سازمان ملل را که دولت سوریه را متهم می کرد، گرفتند.

هر دوی این کشورها مخالف مداخله خارجی برای جابه جایی قدرت در سوریه بودند.

از سوی دیگر خبرهای تایید نشده که از روسیه می آید حاکی از این است که دو کشتی دیگر از این کشور برای رفتن به سوریه آماده شده‌اند.

این طور که گفته شده این دو کشتی برای بازگرداندن شهروندان روسیه که در سوریه هستند راهی این سفر می شوند و دلیل دیگرشان هم برای بازگرداندن تجهیزاتی است که در بندر طرطوس است. این بندر، محل یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی روسیه است.

جاناتان مارکوس، خبرنگار امور دفاعی بی بی سی می گوید اگر این اخبار درست باشد، نشان می دهد که روسیه دارد برای سقوط احتمالی دولت سوریه قدم های محتاطانه بر می دارد.

اوضاع در سوریه هم مانند گذشته است و همچنان مخالفان از کشته شدن عده ای دیگر گزارش می دهند. این بار تعداد کشته ها ۵۲ نفر در کل کشور است.

گزارش شده که در شهرهای حمص، دیر ازور و دوما در حومه دمشق، آتشباری سنگینی در جریان بوده است.

نقاط اشتراک

دیدار روسای جمهوری دو کشور در حاشیه نشست گروه بیست در مکزیک، انجام شد و این نخستین دیدار دو رئیس جمهوری بعد از بازگشت آقای پوتین به سمت ریاست جمهوری بود.

بعد از دیدار دو ساعته دو رئیس جمهوری، آقای اوباما گفت که دو کشور قرار گذاشتند تا با "بازیگران بین المللی دیگر از جمله سازمان ملل و کوفی عنان همکاری کنند" تا راهی برای حل بحران سوریه بیابند.

آقای پوتین هم گفت که دو کشور "نقاط اشتراک زیادی" درباره سوریه دارند.

در بیانیه ای مشترک، دو رئیس جمهوری گفتند که "برای پایان دادن به حمام خون در سوریه، باید به سرعت آتش بس اجرا شود."

آنها همچنین در بیانیه خود تایید کرده اند که مردم سوریه باید "بخت این را داشته باشند تا از راه های دموکراتیک و به صورت مستقل آینده خود را تعیین کنند."

دو طرف همچنین مقرر کردند که برای حل مشکل سپر دفاع موشکی آمریکا که در اروپاست، با هم همکاری کنند.

خبرنگارانی که در محل بودند می گویند روسای جمهوری دو کشور در طول جلسه خبری خود، لبخندی به هم نزدند و رفتارهایشان سفت و سخت بوده است.



:: برچسب‌ها: آیفون , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'عبدالكریم بی آزار شیرازی' عصر روز گذشته در مراسم جشن بعثت نبی اكرم (ص) درمسجد جامع گلشن گرگان اظهارداشت: انجام فریضه حج بهترین نماد وحدت و اتحاد مسلمین در مقابل دشمنان اسلام است.

وی به نقشه های شوم دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمین اشاره كرد و افزود: دشمن با مطالعه زوایای مختلف دین و یافتن برخی كلمات مشابه و تفسیر نادرست از آن به تشكیل فرقه های جدید دامن می زند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی، ریشه اصلی تشكیل فرقه های نوظهور و عامل اصلی ایجاد تفرقه، تفسیر غیراصولی از مفاهیم قرآن و احادیث است.

وی تفسیر اصولی و برمبنای تقریب مذاهب اسلامی را یك اصل مهم برشمرد و تصریح كرد: قرآن باید باخود قرآن تفسیر شود و تفاسیر علامه طباطبائی و شیخ محمد عبده نمونه هائی از تفسیرهای اصولی و تقریب گرا است.

رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی كشور با قرائت بخشی از آیات سوره مباركه آل عمران، به مباحثه پیامبر اكرم (ص) و جمعی از مسیحیان اشاره كرد و گفت: دراین مباحثه پیامبر اكرم (ص) با تكریم افراد مقابلش دین حضرت عیسی(ع) را تائید و از ایشان به عنوان یك پیامبر الهی تمجید نمودند.

وی ادامه داد: پیامبر اكرم (ص) براساس دین مسیح با آنان مباحثه كرد و بدون كوچكترین جدالی و با اخلاق و فن منطق برآنان غلبه كرد.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی، در پایان از استان گلستان به عنوان نمونه بارز وحدت در كشور و منطقه یاد كرد و از نماینده مقام معظم رهبری در استان در راستای ایجاد این وحدت تقدیر كرد.

امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس نیز دراین مراسم گفت: محبت به اهل بیت پیامبر اكرم (ص) مقدم بر سایر امور بوده و از واجبات است و اگر كسی محبت اهل بیت (ع) را نداشته باشد، ایمانش كامل نخواهد بود.

به گزارش ایرنا آخوند 'عبدالباسط نوریزاد' عصر روز گذشته در مراسم جشن بعثت نبی مكرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) كه درمسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، افزود: نبی اكرم(ص) در آخرین لحظات عمر مبارك خویش بر محبت اهل بیت خود تاكید فراوان داشته اند.

وی بابیان اینكه، پیامبر اكرم (ص) همواره دلسوز امت خویش بوده و در هیچ زمانی آنان را تنها نمی گذارد، تصریح كرد: هرگز پیامبری به اندازه پیامبر خاتم(ص)از خداوند متعال رستگاری و آمرزش امت خود را نطلبیده است.

آخوند نوریزاد از پیامبر اكرم (ص) بعنوان بزرگ منادی وحدت نام برد و گفت: در نزد پیامبر(ص) سیاه و سفید و فارس و عرب تفاوتی نداشت و افرادی چون بلال حبشی و سلمان فارسی گواه این سیره و سلوك ایشان است.

وی در عصر كنونی از امام راحل و خلف صالح ایشان به عنوان بزرگ منادی وحدت در جهان اسلام نام برد و گفت: برای اینان نیز مسلمانان غرب و شرق و شیعه و سنی تفاوت ندارند و حمایت از مردم مظلوم و اهل سنت فلسطین گواهی بر این ادعاست.

آخوند نوریزاد از خدمات ارزنده نظام به جامعه اهل سنت تقدیر كرد و گفت: همه اعم از شیعه و سنی باید قدر این نظام الهی را بدانیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز گفت: بعثت نبوی یك انقلاب بزرگ در جهان بشری است و انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از انقلاب بزرگ نبی اكرم (ص) است.

'علیرضا جمشیدی' افزود: بعثت رسول مكرم اسلام (ص) تضمین كننده سعادت بشری و یك انقلاب حیات بخش است و پیروی از آن برهمگان واجب می باشد.

وی اظهارداشت: خداوند متعال در قرآن كریم به اطاعت و اجابت دعوت حق و پیامبر عظیم الشان اسلام تاكید كرده است و اطاعت از احكام دین را راه سعادت بشری اعلام نموده است.

جمشیدی، حكومت و حكومت داری پیامبر اكرم (ص) را نمونه كامل یك حكومت الهی و برپایه عدالت برشمرد و گفت: معمار كبیر انقلاب نیز با تاسی از سیره و روش جد بزرگوارشان حكومت جمهوری اسلامی را بنا كردند.

وی اضافه كرد: از بدو تشكیل حكومت اسلامی در كشور امام راحل بر اجرای سیره و روش حكومت داری رسول مكرم اسلام (ص) تاكید داشتند و امروز خلف صالح ایشان نیز همین راه را در پیش گرفته است.

معاون استاندار گلستان با بیان اینكه در نظام دینی ایران اسلامی، فرهنگ و تعلیمات نبوی حاكم است، تصریح كرد: در عصر كنونی ولایت فقیه مسئولیت اداره جامعه اسلامی را برعهده دارد و تنها مرجع مطاع جهان اسلام است.

جشن بعثت نبی مكرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور مسئولان واقشار مختلف مردم در مسجد جامع گلشن شهر گرگان برگزار شد.

601 /506



:: برچسب‌ها: عکس ها , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار ایرنا از جاكارتا، در این نشست كه به همت مشترك رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطهری باندونگ اندونزی و همچنین مجمع اخوت شیعه و سنی اندونزی برگزار می شد، مصدر مسعود عضو شورای عالی سازمان نهضت العلماء و معاون دیوان مسجد اندونزی با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیت بزرگی است كه طی یك قرن اخیر بی نظیر بوده است.

این اندیشمند اندونزیایی تاكید كرد: امام خمینی (ره) الهام بخش و آزادكننده مسلمانان از استعمار و متحدكننده امت اسلامی بود كه تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نبود.

این شخصیت برجسته اسلامی اندونزیایی در ادامه سخنانش با استناد به حدیثی از پیامبر (ص)، وجود اختلاف نظر در تفسیر از منابع اسلامی را امری طبیعی و ناشی از گستردگی و وسعت ظرفیت موجود در اسلام خواند و تاكید كرد: نباید اختلاف نظر و برداشت ها، به بهانه ای برای توهین و منازعات بین مذاهب تبدیل شود زیرا تنها اصل اسلام امری مسلم و مطلق است و مذاهب امری نسبی است.

وی همچنین تصریح كرد: وحدت اسلامی زمانی محقق خواهد شد كه طرفین اهل مدارا بوده و برای تحقق وحدت اسلامی اعتبار و اهمیت قائل شوند و به یكدیگر نیز احترام بگذارند و داوری وقضاوت در خصوص مذاهب را به خداوند بسپارند.

معاون دیوان مسجد اندونزی بزرگترین نهاد مربوط به مساجد سراسر این كشور علت محبوبیت وماندگاری امام خمینی (ره) را اخلاص وی در راه خدا دانست و ابراز امیدواری كرد تا مسلمانان با الگو گرفتن از این مرد بزرگ تاریخ معاصر اسلام راه عزت و عظمت اسلام و مسلمانان را بیش از پیش هموار كنند.

جلال الدین رحمت یكی دیگر از اندیشمندان اسلامی با تشریح برخی فتاوی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص وحدت اسلامی و اقتداء به اهل سنت، خاطر نشان كرد: امام خمینی (ره) همانند امامان معصوم شیعه بر وحدت امت اسلامی باور و اعتقاد قلبی داشت و از هیچ اقدام عملی در مسیر تحقق این آرمان بزرگ كوتاهی نكرد.

وی راه امام خمینی (ره) را الهام بخش و چاره ساز برای وحدت اسلامی خواند و با اشاره به تحولات و شرایط جاری در جهان اسلام بر ضرورت همگرایی و وحدت امت اسلامی تاكید كرد.

محمود فرازنده سفیر ایران در اندونزی نیز با اشاره به نقش انبیاء و اولیاء الهی در تغییر واصلاح نگرش بشر نسبت به فلسفه زندگی خاطرنشان كرد: پیامبران الهی آمده اند تا از طریق دین به زندگی بشر هویت و ماهیت بخشیده و آنرا متصل به كمال لایتناهی كنند.

وی انقلاب اسلامی را ادامه نهضت انبیاء الهی دانست كه توانست اسلام را به عنوان ایدئولوی كامل جهت ادامه راه بشر معرفی كنند.

سفیر ایران در جاكارتا افزود: در دوره ای كه كمونیسم، مائوئیسم شكست خورده و ولیبرال دموكراسی غربی در آستانه فروپاشی است، ماهیت ایدئولوژیكی اسلام ظرفیت های خود را ارائه می كند.

فرازنده تاكید كرد: امام خمینی (ره) كه خود را خادم و خدمتگزار مردم بر می شمرد، توانست بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر را رقم بزنند و بر این باور بودند كه با بهره گیری از ظرفیت موجود در اسلام، بزودی اسلام ابرقدرتها به شكست خواهد كشاند.

وی همچنین با اشاره به تحولات جاری در كشورهای اسلامی و بیداری اسلامی اظهار داشت: اسلام دین وحدت وتسامح بوده و دشمنان اسلام با اذعان به قدرت وحدت اسلامی و بیداری اسلامی در صدد تشدید منازعات مذهبی شیعه وسنی در جهان اسلام هستند.

محمد علی ربانی رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنانی در این نشست، امام خمینی را مجدد و احیاء كننده دین در قرن بیستم كه قرن بیداری اسلامی است برشمرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) گفتمان و برداشت جدیدی از اسلام تحت عنوان اسلام ناب محمدی (ص) ارائه داد كه ویژگی های آن متمایز از برداشت های رایج بود.

آساق**335



:: برچسب‌ها: اسپانیا , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری'24.كی.جی'، قرقیزستان كه به طور معمول سوخت مورد نیاز خود را به صورت انحصاری از روسیه وارد می كند، برای تداوم واردات با هدف پیشگیری از كمبود سوخت و افزایش قیمت ها تلاش می كند.

'جمعه قدیر آكنیف' افزود: افزایش تصادفات جاده ای كامیون های حامل سوخت نه تنها سبب تشدید محدودیت های ایمنی شده بلكه دولت استفاده از 30 نوع كامیون حامل سوخت و روغن های صنعتی را ممنوع ساخته كه همین امر نگرانی ها درباره تامین سوخت را افزایش داده است.

وی تصریح كرد: این تصمیم دولت مانع از ادامه فعالیت 80 درصد (دو هزار و 300 دستگاه) از كامیون های حامل سوخت و روغن قرقیزستان شده است.

این كشور در سال 2011 با حدود 31 هزار تن كمبود سوخت مواجه شد كه این امر سبب رشد قیمت 5 تا 40 درصدی در برخی از مناطق این كشور شد.

رئیس اتحادیه تاجران نفت قرقیزستان گفت: بتازگی نامه ای به 'اموربیك بابانوف'نخست وزیر نوشته و از او خواسته تا این محدودیت ها تعدیل شوند.

آكنیف گفت: ماه گذشته قیمت بنزین تقریبا لیتری 2 سنت افزایش یافت و ما تلاش كردیم آن را پایین بیاوریم، اما اگر این حكم همچنان اجرا شود، همه تلاش های ما بی نتیجه خواهد بود.

وی با بیان آنكه از زمان اعمال محدودیت یادشده حجم سوخت حمل شده از شمال به جنوب 40 درصد كاهش یافته، هشدار داد: اگر وضعیت خیلی زود درست نشود، كشور با بحران كمبود سوخت و روغن و قطع خدمات ایستگاه های خدماتی مواجه خواهد شد و این امر در نتیجه سبب تشدید قیمت بنزین و اختلال در كار مزارع و گردشگری خواهد شد.

رییس انجمن تاجران نفت قرقیزستان بحران سال گذشته را به صدور دو باره و غیر قانونی سوخت وارداتی از روسیه نسبت داد و گفت: قرقیزستان سوخت وارداتی خود را دو باره صادر كرد، زیرا فروش سوخت به تاجیكستان و افغانستان كه قیمت های سوخت در آنها بالاتر از قرقیزستان است، پرسود است.

روسیه از قزاقستان عوارض صادرات نفت نمی گیرد، در حالی كه این كار را در مورد تاجیكستان و افغانستان انجام می دهد و این امر بستری را برای صادرات سوخت وارداتی باز می كند.

وی گفت: در گذشته قاچاقچیان سوخت روزانه تا 400 تن سوخت را به تاجیكستان می بردند، اما با تلاشهای ماموران مرزبانی قرقیزستان این میزان كاهش یافته است.

یك مقام وزارت انرژی صنعت و سوخت قرقیزستان نیز با بیان آنكه اتخاذ این محدودیت ها در راستای افزایش امنیت در بزرگراه ها بوده، گفت: این وزارتخانه تدابیر لازم را برای مقابله با سودجویان از شرایط نامناسب اتخاذ كرده است.

آساق**ه.ص**1558**536



:: برچسب‌ها: سرگرمی , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

براساس گزارش‌ها، میزان صادرات نفت خام ایران در کمتر از سه ماه گذشته کاهش قابل توجهی داشته است

در اولین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و نمایندگان گروه ۱+۵ در مسکو، فعالان در بازارهای جهانی، تحولات و روند این گفت‌وگوها را با آرامشی بیش از نشست‌های هسته‌ای پیشین دنبال کردند.

بر اساس گزارش‌ها، بهای دو نوع نفت خام شاخص بازار جهانی در معاملات امروز دوشنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد)، بیش از یک دلار کاهش یافت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال به ۹۶ دلار و ۳۳ سنت و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به ۸۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، بازار نفت با در نظر داشتن مازاد تولید نفت اوپک، چندان نگران کمبود یا توقف عرضه نفت خام ایران نیست، ضمن آن که آثار بحران اقتصادی حوزه یورو از جمله کاهش تقاضای نفت خام همچنان در بازار جهانی قابل مشاهده است.

داده‌های رسمی اوپک نشان می‌دهد که کشورهای عضو این سازمان در ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر از سهمیه رسمی خود تولید کرده‌اند که تقریبا معادل صادرات کنونی نفت خام ایران است.

گزارش منابع خبری نشان می‌دهد که از زمان تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در ماه ژانویه (بهمن گذشته)، روند صادرات نفت خام این کشور با مانع روبه‌رو بوده و بخشی از خریداران نفت خام ایران از امضای قراردادهای جدید یا تمدید قراردادهای کنونی سر باز زده‌اند، به گونه‌ای که صادرات نفت این کشور نزدیک به یک میلیون بشکه از میزان صادرات آن در ماه‌های پایانی سال گذشته کمتر شده است.

این در حالی است که با وجود کاهش عرضه نفت ایران، بهای هر بشکه نفت خام برنت از ماه آوریل تاکنون (در مدت کمتر از سه ماه) بیش از ۲۰ درصد کمتر شده که یکی از نشانه‌های انطباق تدریجی بازار جهانی با روند کاهش صادرات نفت ایران است.

اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل آنچه فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای ایران خوانده‌اند، تحریم‌هایی را علیه این کشور تصویب کرده‌اند که از روزهای پایانی ماه ژوئن (در ده روز آینده) اجرا خواهد شد.

در چارچوب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، از روز اول ژوئیه (۱۱ تیرماه) کشورهای اروپایی خرید نفت خام از ایران را متوقف خواهند کرد.

بر اساس مصوبه اتحادیه اروپا، شرکت‌های بیمه‌گر اروپایی نیز از پوشش بیمه‌ای نفتکش های حامل نفت خام یا فرآورده‌های نفتی متعلق یا مرتبط با ایران منع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های بیمه‌گری که دفاتر اصلی‌شان در اروپا مستقر است، در مجموع نزدیک به ۹۵ درصد محموله‌های نفتکش‌های جهان را در قبال نشت نفت یا تصادم فاجعه‌بار، تحت پوشش بیمه‌ای دارند و در صورت عملی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا، خریداران نفت ایران در کمتر از دو هفته آینده باید منابع دیگری را برای پوشش بیمه‌ای چندین میلیاردی نفتکش‌های حامل نفت ایران تعریف کنند.

"سهم عمده‌ای از ظرفیت نفتکش‌های ایران برای ذخیره نفت خام تولیدی به کار رفته است و در صورتی که این کشتی‌ها با محموله‌هایشان راهی کشورهای خریدار شوند، ایران به دلیل نداشتن امکان ذخیره‌سازی نفت خام مازاد، ناگزیر خواهد بود تولید نفت خام را متوقف کند"

کشورهای آسیایی خریداران اصلی نفت خام ایران به شمار می‌روند و گزارش شده است که نمایندگان کشورهای کره جنوبی، چین و ژاپن در هفته‌های گذشته برای مستثنی شدن از تحریم‌های بیمه‌ای اتحادیه اروپا در حال رایزنی با مقامات این اتحادیه بوده‌اند.

قانونگذاران ژاپن نیز در روزهای گذشته طرحی را بررسی کردند که دولت را موظف می‌کرد بیمه محموله‌های نفتی وارداتی از ایران را تضمین کند، هرچند این مصوبه هنوز رسما تصویب نشده است.

با این حال، دیگر خریداران ایران تمهیدات مشابهی را در پیش نگرفته‌اند و خبرگزاری رویترز گزارش داده است که خریداران کره جنوبی و هند گفته‌اند که در صورت حل و فصل نشدن این موضوع، از ابتدای ماه ژوئیه دیگر هیچ محموله نفتی را دریافت نخواهند کرد.

پیش از این، شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرده بود که می‌تواند محموله‌های نفتی خود را تا یک میلیارد دلار بیمه کند. چنین تضمینی می‌تواند به معنای حفظ بخشی از بازار نفت ایران باشد، ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد که سهم عمده‌ای از ظرفیت نفتکش‌های این شرکت برای ذخیره نفت خام تولیدی ایران به کار رفته است و در صورتی که ایران بخواهد این کشتی‌ها را با محموله‌هایشان راهی کشورهای خریدار کند، به دلیل نداشتن امکان ذخیره‌سازی نفت خام مازاد، ناگزیر خواهد بود تولید نفت خام را متوقف کند.

همچنین با نزدیک شدن موعد عملی شدن تحریم‌های تازه علیه ایران، چند شرکت اروپایی شاخص که ممیزی و تایید استانداردهای کشتی‌های اقیانوس‌پیما را در دنیا به عهده دارند، اعلام کرده‌اند که دیگر گواهینامه‌های مربوط به رعایت این استانداردها را برای شرکت‌های کشتیرانی ایرانی صادر نخواهند کرد. داشتن این گواهینامه‌ها برای آن که کشتی‌ها بتوانند در بیشتر بنادر دنیا پهلو بگیرند، ضروری است.

در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از روز ۲۸ ماه ژوئن (کمتر از ده روز آینده) اجرایی خواهد شد، کشورهایی که با ایران مبادلات بانکی بین‌المللی دارند، با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو خواهند شد که به معنای مشکلات دوچندان ایران در دریافت منابع مالی مربوط به صادرات نفت خام است.

ایران که دومین تولیدکننده نفت خام اوپک به شمار می‌رود برای تامین هزینه‌های جاری، به شدت به درآمدهای نفتی خود وابسته است و گزارش شده که لغو این تحریم‌ها، یکی از درخواست‌های اصلی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای این کشور در گفت‌وگو با نمایندگان گروه ۱+۵ بوده است.

گروه ۱+۵ با حضور نمایندگان کشورهای بریتانیا، آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان تشکیل شده است.



:: برچسب‌ها: اسپانیا , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse
پناهجویان افغان

ایران و پاکستان میزبان بیشترین تعداد پناهجویان افغان بوده اند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده است که شهروندان افغانستان کماکان بیشترین تعداد پناهجویان را در سراسر جهان تشکیل می دهند.

یک گزارش جدید این اداره، تعداد پناهجویان افغان را ۲.۷ میلیون نفر برآورد کرده است.

البته آن عده از افغانهایی که در پاکستان و ایران مهاجر اند اما در دفاتر سازمان ملل متحد به عنوان پناهنده ثبت نشده است، شامل آماری که کمیسیاریای عالی پناهندگان از میزان پناهجویان افغان، ارائه کرده است، نمی شوند.

بعد از افغانستان، عراق، با ۱.۴ میلیون، سومالی با ۱.۱ میلیون و سودان با پنجصد هزار پناه‌جو، بیشترین تعداد متقاضیان پناهندگی در جهان را دارند.

گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد براساس آمار سال ۲۰۱۱ تهیه شده است.

در این گزارش آمده است که سال 2011 میلادی، جهان شاهد بیشترین میزان مهاجرت های اجباری در ده سال اخیر بوده است.

براساس آمار منتشر شده در این گزارش، در جریان سال ۲۰۱۱ میلادی، ۴.۳ میلیون نفر در سراسر جهان از محلات اصلی خود بی جا شده اند که از این میان، هشتصد هزار نفر کشورهای خود را ترک کرده و به جمعیت پناهجویان پیوسته اند.

'سی هزار پناهجوی جدید'

افغانستان، در بیش از سی سال اخیر پیوسته با خشونت‌ و بی ثباتی روبرو بوده است.

نخستین گروه های شهروندان افغانستان در زمان اشغال کشورشان از سوی شوروی سابق آواره شدند، بعد هم آغاز جنگ های داخلی گروه های مجاهدین دور دیگری از مهاجرت های اجباری را به همراه داشت.

حاکمیت گروه طالبان در افغانستان نیز شاهد موجی از فرار افغانها از کشورشان بود.

در ده سال اخیر، اگرچه وضعیت در شهرهای افغانستان نسبتا بهتر بوده، اما هنوز افغانها به کشورهای مختلف جهان درخواست پناهندگی می دهند.

کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان می گوید که در سال ۲۰۱۱، از جمله هشتصد هزار نفری که به تازگی در سراسر جهان پناهنده شده اند، بیش از سی هزار نفر، شهروندان افغانستان هستند.

به گفته مسئولان این اداره، بیشتر این افراد در کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده اند.

گزارشها نشان می دهد که نا امنی و ترس از خشونت های دوامدار، دلیل عمده پناهندگی افغانها در سالهای اخیر بوده، اما دلایل دیگری از جمله مشکلات اقتصادی، نبود سرپناه و کار نیز در این روند نقش مهمی داشته است.

در بسیاری موارد، افغانها برای رسیدن به کشورهای اروپایی و استرالیا، راه های غیرقانونی و پرخطری را انتخاب می کنند که این سفر، در مواردی به قیمت جان شان تمام می شود.



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'حسین شیخ الاسلام' در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا در مورد اقدام اخیر عربستان سعودی اظهار داشت: متاسفانه اتباع ایرانی در بند زندان های عربستان اجازه هیچگونه ملاقاتی با اعضای كنسولگری جمهوری اسلامی ایران نداشتند كه همین امر نقض صریح كنوانسیون های بین المللی بشمار می رود.

وی افزود: این اقدام آل سعود در دنیای كنونی برخلاف تمامی عرف ها و قوانین بین المللی است و هیچگونه عقلانیت سیاسی و حكومتداری در آن مشاهده نمی شود.

مشاور امور بین المللی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان سعودی اواخر فروردین ماه امسال تعدادی از اتباع زندانی ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر اعدام كرد اما حدود دو ماه بعد، پس از پیگیری های مكرر وزارت امور خارجه نسبت به مشخص شدن سرنوشت این اتباع، موضوع اعدام این افراد در فروردین ماه را بطور رسمی اعلام كرد.

وی یادآور شد: اعدام اتباع ایرانی در زندان های سعودی در حالی صورت گرفته كه در پی پیگیری ها و تماس های تلفنی 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، 'سعود الفیصل' وزیر امور خارجه عربستان بر جلوگیری از اجرای این احكام تاكید كرده بود.

مشاور امور بین المللی رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: بطور یقین این اقدام های شیطنت آمیز از جانب آل سعود دیكته های آمریكا و رژیم صهیونیستی است.

شیخ الاسلام اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی از دست نشانده های منطقه با حمایت آمریكا و اسرائیل به مخالفت با این نظام دینی برخاسته و با حمایت از رژیم های پهلوی و بعث صدام حسین سعی در تضعیف آن داشتند.

وی یادآور شد: آنان در پی این بودند كه درگیری عربی، اسرائیلی در منطقه را به جنگ عربی، ایرانی تبدیل كنند اما خوشبختانه این دسیسه ها و نقشه های شوم آنان به نتیجه نرسیده و این طرح هم اكنون به درگیری و جنگ اسلامی علیه اسرائیل تبدیل شده است.

مشاور امور بین المللی رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: این حكام دست نشانده هم اكنون كه شاهد بیداری اسلامی در منطقه و مقاومت امت مسلمان در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی هستند، بر همین اساس سعی در راه اندازی جنگ شیعی و سنی هستند.

گزارمیز**9187**1542



:: برچسب‌ها: پاییز , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، پس از اینكه دنیزلی حضور خود در تهران را با بهانه های مختلف بارها به تعویق انداخت ، مسوولان باشگاه پرسپولیس مذاكرات خود را با چند گزینه خارجی آغاز كردند كه در این میان گفته می شود' برونو متسو ' شانس بیشتری برای نشستن برروی نیمكت سرمربیگری این تیم دارد.

این مربی فرانسوی كه سابقه هدایت تیم ملی سنگال در جام جهانی 2002 و حضور در تیم های ملی قطر و امارات و همچنین باشگاه های مختلف قطری را دارد روز دوشنبه وارد تهران شد و قرار است امروز مذاكرات نهایی خود را با محمد رویانیان انجام دهد.

مصطفی دنیزلی سرمربی فصل قبل پرسپولیس كه هنوز یك سال از مدت قرار دادش با پرسپولیس باقی مانده در پایان دیدار با الاتحاد عربستان راهی تركیه شد و بارها بازگشت خود به تهران رابه تعویق انداخت.

دنیزلی كه یك مربی موفق در تركیه محسوب می شود ، سابقه هدایت تیم های پاس و پرسپولیس را در كارنامه خود دارد و با وجود هزینه های گزاف برای باشگاه های ایرانی نتوانست به عنوان مهمی در این تیم های پرسابقه كشورمان دست یابد و در نهایت كارنامه ناموفقی را از خود برجای گذاشت.

1592

ورزشی**3783**



:: برچسب‌ها: تایلند , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse
محمد محقق

به گفته محمد محقق، نویسندگان این کتاب هزاره‌ها را "رافضی" خوانده‌اند.

در پی ابراز خشم هزاره‌ها نسبت به انتشار کتاب "اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون"، اکادمی علوم افغانستان گفته که این کتاب را جمع کرده است.

عتیق‌الله خوشی‌وال، عضو علمی و رئیس اداری این اکادمی روز دوشنبه، ۲۹ جوزا/خرداد به بی‌بی‌سی فارسی گفت که از عرضه این کتاب به بازار جلوگیری شده است.

کتاب اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون اخیرا از سوی اکادمی علوم چاپ شده و بخشی از آن به معرفی قوم هزاره اختصاص یافته است.

در روزهای اخیر هزاره‌ها نسبت به این بخش کتاب به شدت اعتراض کردند و مطالب آن را "اهانت‌آمیز" و غیرقابل قبول خواندند.

محمد محقق، عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب وحدت اسلام مردم افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری گفت که در این کتاب به قوم هزاره صفت‌های "لجوج، کینه توز و دروغگو" نسبت داده شده و نوشته شده که هزاره ها "بین خود دشمنی عمیق دارند و اکثرا با هم در جنگ و جدال اند".

به گفته آقای محقق هزاره‌ها در کتاب اطلس اتنوگرافی اقوام غیر پشتون، "رافضی" خوانده شده اند.

"این کتاب به بازار عرضه نشده، منتهی در اکادمی در بین دانشمندان توزیع شده و دوستان متوجه شدند که بعضی اغلاط در کتاب وجود دارد،... کمیسیون در باره آن کار می‌کند. رئیس اکادمی دستور داده که کتابها جمع شود"

عتیق الله خوشی وال

اما آقای خوشی‌وال می گوید: "این کتاب به بازار عرضه نشده و تنها در اکادمی در بین دانشمندان توزیع شده و دوستان متوجه شدند که بعضی اغلاط در کتاب وجود دارد،... کمیسیونی در باره آن کار می‌کند. رئیس اکادمی دستور داده که کتابها جمع شود."

به گفته آقای خوشی‌وال، "این کمیسیون در باره مطالب و مضامینی که در این کتاب راجع به اقوام غیرپشتون چاپ شده، کار می‌‌‌کند و آن را مورد بررسی قرار داده است."

این مقام اکادمی علوم در باره مطالب چاپ شده در مورد هزاره‌ها در این کتاب توضیح نداد، اما گفت: "بعد از تصمیم و کار این کمیسیون ما می‌توانیم بگوییم که در این کتاب چه نوشته شده است."

عتیق‎الله خوشی‌وال تاکید کرد: "اکادمی علوم هیچ کاری نمی‌کند که خلاف منافع ملی کشور ما باشد. هر کاری که از آدرس اکادمی علوم خلاف منافع کشور ما باشد، اکادمی علوم طبعا آن را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد."

در حالی که آقای خوشی ‌وال می گوید این کتاب وارد بازار نشده است اما اخیرا نسخه‌هایی از این کتاب در دسترس شماری از افراد قرار گرفته و واکنشهای تند شخصیتهای سیاسی و فرهنگی هزاره را برانگیخت.

آقای محقق نویسندگان این کتاب را متهم کرد که زمینه جنگ داخلی پس از خروج نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ میلادی را فراهم می کند.

او همچنین آنها را متهم به راه اندازی "تصفیه حساب قومی" در اکادمی علوم کرد.

این در حالی است که پیش از این انتشار جلد اول دایره المعارف آریانا از سوی اکادمی علوم نیز جنجالهای گسترده ای را به دنبال داشت.

در بخشی از این دایره‌المعارف آماری در باره درصدی اقوام افغانستان آمده و در آن پشتونها ۶۲ درصد، تاجیکها ۱۲ درصد، هزاره ها ۹ درصد و ازبکها ۶ درصد جمعیت افغانستان خوانده شده است.



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 'فرهاد امین دهقان' در گفت و گویی، هدف از اجرای این پروژه را صرفه جویی، بهسازی و توزیع آب فضای سبز منطقه عنوان كرد.

وی درخصوص میزان مبلغ و مدت قرارداد این پروژه، گفت: این پروژه با رقمی بالغ بر 34میلیارد ریال تا پایان سالجاری اجرا می شود.

اقتصام 1070**1569



:: برچسب‌ها: خام , انگلستان , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()